#1 Skrevet Mai 27, 2016 Hatt denne lyden sporadisk i et par-tre måneder, trodde først det var pga slitne bærearmer. Men alt er nytt og strammet til i riktig høyde (Meyle HD, forøvrig) og lyden er der fortsatt. Lyden kommer ikke når jeg rygger og bremser, kun når jeg kjører fremover. Såvidt jeg har lagt merke til kommer den ikke i dumper eller lignede heller. Hadde montert klipset til kaliperen feil og trodde det var årsaken, men den gang ei. Vil dempertoppene/fjærbeinslagrene lage en sånn lyd hvis de begynner å bli gåene på disse bilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 31, 2016 Har du sjekket lenkarmer og/eller foringer innfestning stabstag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 31, 2016 Har du sjekket lenkarmer og/eller foringer innfestning stabstag? Min erfaring er at disse lager ikke noe spes lyd om di er dårlige på disse bilene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 31, 2016 Har du sjekket lenkarmer og/eller foringer innfestning stabstag? Skiftet alle lenkearmer og foringene til stabstag, og sjekket foringene stabstag går gjennom her om dagen, uten å finne noe slakke der. Men har egentlig en mistanke om bremseklossene, skal jeg være helt ærlig, etter å ha lest litt om lignende symptomer. Filte jo litt av på bremseklossene for at de ikke skulle gli så trangt, så mulig jeg fikk tatt av litt for mye og at det nå har "slitt" seg til enda mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 3, 2016 Hei, Hiver meg på her da jeg har samme symtom på en Audi A6 c5 alt nytt i forstilling og dempere. Får lyden ved nedbremsing hørtes ut som klukking. Får ikke provosert frem lyden ved rygging. Kan det være fremre gummi feste på motor...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 5, 2016 Hvis det er kun en liten klunk ved svak oppbremsing, og du/dere har bytta klosser foran, anbefaler jeg og sjekke den indre klossen på hver side, den er retningsbestemt.. Men kan da være at dere var klar over det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 7, 2016 Kan se ut som for min del at det slakk i klossene i calipper som gjør lyden. Bestilt nye brakketter og div. materiell så får prøve det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 20, 2016 Fått bort lyden, Brede? Hvis det er kun en liten klunk ved svak oppbremsing, og du/dere har bytta klosser foran, anbefaler jeg og sjekke den indre klossen på hver side, den er retningsbestemt.. Men kan da være at dere var klar over det.. Ikke klar over det - hvordan ser man dette? Lyden er der fortsatt for min del, men her om dagen når det regnet var det helt stille. Ikke fått sett noe på det enda, men får prøve å ta en titt en av de nærmeste dagene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 20, 2016 Retningsbestemet indre kloss? Er ikke mulig å sette den feil vel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 20, 2016 Jeg skjønner heller ikke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 21, 2016 Hei igjen, mitt tilfelle var venstre nedre bakre bærekule som var løs. Satte inn mutteren med locktite og lyden ble borte og bilen ble mye bedre å kjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 21, 2016 Har du sjekket motorfester? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 21, 2016 Nei, ikke i det siste. Har sett etter når jeg har drevet under bilen at det ikke har vært noen lekkasjer fra de. Girkassefestene er snaue året gamle, så er neppe de heller. Hei igjen, mitt tilfelle var venstre nedre bakre bærekule som var løs. Satte inn mutteren med locktite og lyden ble borte og bilen ble mye bedre å kjøre. Hmm, skal litt til for at denne var løs både før og etter bytte av forstillingsdeler, men har uansett tenkt å løsne og stramme etter samtlige foringer nå som jeg har fått kjørt litt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 22, 2016 Ok. Jeg slet også med det du beskriver som klunk/knepp. Gav opp til slutt ettersom understell, forstilling og foringer(alt) var spell nytt og kjørte til møller for hjelp. En mekaniker der fant ikke ut noe særlig han heller, helt til en annen mekaniker tipset om vi kunne prøve å "marinere" motorfestet. Vi gjorde et forsøk på dette og lyden ble borte:) Tror dette var for et års tid siden. Har hørt litt klunk nå i det siste igjen, så jeg bestilte et nytt feste her om dagen som jeg skal montere når jeg får tid:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 22, 2016 "Marinere" et motorfeste? Tror den må utdypes:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 23, 2016 Ja, den forstod ikke jeg bæra av heller. men det funket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 24, 2016 https://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/bremsesystem/bremsebelegg/bremseklosser-foran-ps161a02-607110no Funka hos meg... Se på bildet, så er det en pil på den indre klossen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 24, 2016 Og den pila skal ned, i tilfelle? Slakket og strammet alt i forstillinga i går, det jeg kom til fra under bilen, men fortsatt kneppelåt. Vanskelig å høre hvor den kommer fra, noen ganger høres det ut som i dempertoppen, andre ganger lenger ned. Får ikke provosert frem lyden ved å vugge på bilen. Husker ikke hvordan dempertoppene så ut på disse, men er det noe gummiforing i toppen på de, eller er dette på selve demperen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 28, 2016 Har nesten lignende lyd på min 3bg, men får framprovosert den ved å svinge litt brått (fort) (og tilbake igjen) med en grei fart (20km/t). Har byttet klosser og ble bedre, men synes ikke jeg så noe piler på klossene.... Men metallklipsene var rusta i stykker på de gamle klossene, var nok derfor noe av ulyden forsvant Er en liten foring på toppen av demperene foran, men tror ikke denne lager ulyden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...