Erfaringer med LED-pærer og motstander.

Anbefalte innlegg

Hei

Da har jeg prøvd litt forskjellig med LED-pærer og motstander på min VW Golf Highline MK6 Variant 2010 1.6TDi Bluemotion.

Mine foreløpige erfaringer er følgende:

- OEM-LED-skiltlys fungerer fint med motstander fra bilkomponenter.no. Med litt vulkteip rundt blir de ikke avskrekkende varme.

- T10-LED pærer fra Osram gir feilmelding i displayet.

Motstandene blir for varme.

- HB4-LED-pærer fra Osram gir feilmelding i displayet.

Pærene lyser som de skal, men så lenge bilen trur at det ikke er noen pærer der, vil de ikke slå seg av og på i svinger som retningsindikator.

Motstandene utvikler en voldsom varme. Motstanden er målt og oppgitt til 6 ohm. Brukstemperatur er oppgitt fra fabrikken til

-25 g C til +275 g C.>>

Så da lurer jeg på, hvem kan og vil kode, og hvor mye ville det kostet?

Møller kunne bekrefte at det var mulig, og ufarlig, men de hadde ikke riktig VAG-COM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tar omtrent 2 minutter å hake dette av i VCDS, er vel flere rundt Nittedal som har kabel, i hvertfall i Oslo.

Møller kan også fikse dette, at de ikke har VCDS er jo i for seg sant, men ODIS og VAS som de bruker fungerer utmerket, dog de tar nok seg godt betalt ift et medlem.

09-Cent. Elect - Longcoding (Huk av bit 0) :

bulbcheck_zps52460998.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, så en video på youtube. Så ikke nevneverdig vanskelig ut akkurat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.