Anbefalte innlegg

S6'en har begynt å vibrere en god del iløpet av de to siste ukene.

Først var det litt risting ved ca 75km/t så tok jeg deretter å avbalanserte hjula det gjorde ingen forskjell og noen dager etter det syns jeg problemet har blitt værre. Nå rister det veldig i ca 70 til 80km/t og videre over 80 begynner det å stabilisere seg. Fra 100km/t og oppover er det ikke noe særlig vibrering. Når det rister så rister det litt i rattet, men mest i hele bilen.

Jeg har hatt bilen oppe på løftebukk og kjent nøye etter slakk og jeg kan ikke finne noe som kan lage noe problem, traversforingene foran virker kanskje litt myke, men tror ikke det skal ha noe å si. Det er ellers ingen ulyder fra noe sted.

Jeg lurer litt på om det kan være opplagringen til mellomakslen som begynner å bli utslitt og/eller fremre/bakre drivledd på mellomakslen?

Noen som har vært ute for lignende symptomer som har noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye flexer mellomaksel opp og ned hvis du dytter på den med henda da? Du kan også skru den ned og kjenne om knutene foran og bak begynne å bli trege.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skrudde ikke av det varmeskjoldet som henger under mellomakslen så jeg fikk ikke kjent på opphenget, men kan slitne traversforinger lage vibrering?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet over til vinterhjula og tok en prøvetur, all vibrering og ubalanse var vekk. Bytta over til sommerhjul igjen og det rister som faen.

Jeg kjøpte nye 8,5x19 larzon aviator med 215/35-19 W-dekk i vår og jeg syns det er utrolig at det kan riste så ille allerede, dette må jo være noen dritt-hjul. Det er 3. gangen hjula har blitt avbalansert uten endring. Jeg vet ikke om ubalansen ligger i felgene, dekkene eller begge deler uansett så må vel dette være en garanti sak

Det var ikke noe vibrering fra hjula var nye til de var 1-2 måneder gamle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er hjula runde da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som har avbalansert hjula sier det ikke er noe høydekast, men jeg tviler litt på det. Kan felgene være for myke i materialet slik at de blir urunde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sentreringsring på navet? Viss ikke så er det stor sannsynlighet for vibrasjon fordi felgen ikke er sentrert. Sentrering kun på hjulbolter blir ikke alltid perfekt. Hadde vibrasjoner på en tidligare bil med nye alu-felger. Reiste tilbake til butikken for å få avbalansert på nytt, men de monterte sentreringsringer i stedet og all vibrasjon var borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som har avbalansert hjula sier det ikke er noe høydekast, men jeg tviler litt på det. Kan felgene være for myke i materialet slik at de blir urunde?

Tipper dekkene i seg selv kan oppleves slik. Corden kan ha løsnet eller fått bulker som ikke synes så godt fra utsiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.