Brummelyd/lett vibrering i varmeanlegg/aircondition Audi A6 1,9 TDi 2002

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Audi A6 1,9 TDi 2002, og det er kommet en brummelyd/lett vibrering i varmeanlegget.

Når jeg slår av kupévifta eller trykker på "ECON" så forsvinner lyden. Lyden er ganske så jevn og virker uavhengig av både turtallet på kupévifta og turtallet på motor.

Noen som vet hva som kan være feil?

Hilsen Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke kjølevifta som drar i gang på første hakk eller AC-pumpa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Siden vifta ikke stopper når jeg trykker på "ECON" så kan det vel strengt tatt ikke være den tror jeg.

AC kompressoren ble byttet for 2 år siden, så jeg håper virkelig det ikke er den.

Trodde uansett ikke lyden fra kompressoren bærer så lett inn i kupéen, siden den er plassert et stykke frem i motorrommet...?

Skal ut å lytte litt mer og prøve å lokalisere nærmere hvor lyden kommer fra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man trykker på econ blir hvertfall ac-kompressoren frakoblet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute en tur nå, og det høres ut som det er kompressoren. Den kjøler bra da, så den fungerer. Er det noen lager som kan være gåen, eller hva tror dere det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde lyd i ac, og det var mest når jeg stod stille. Feilen var at den elektriske vifta ikke virket, og det ble overoppheting i ac-gassen siden den ikke ble kjølt skikkelig i "radiatoren". Men sidn du beskriver at den går, er det neppe samme feil. Men kan jo være lite ac-gass da, det vil ha samme effekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.