Girkasseproblem, motor kutter, verkstedregning på 50.000,-

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Audi A4 B7 (2007) med automat (JZT) som har begynt å gi meg mye trøbbel.

Problemet er at motoren plutselig kan kutte når jeg kjører (gjerne i situasjoner der jeg gir gass ut av et kryss eller rundkjøring, eller tar i gang i bakke). Motoren "dør", giret går i fri, det blinker rundt "P R N D S" mellom speedometer og turteller.

Jeg må da sette på varselblink, stanse bilen og starte den på nytt. Den starter da med én gang, men når jeg trykker gasspedalen inn til et visst nivå så kommer ikke motorkraften med en gang, den kjører kjempesakte før den PLUTSELIG tar tak igjen etter noen sekunder.

Dette skjer gjerne hvis jeg har kjørt litt, parkert og den står i "Park", da kutter motoren nesten hver gang.

Det andre problemet skjer gjerne på varme dager etter den har stått stille i solen en stund. Da vil den rett og slett ikke starte. Starteren går rundt, men det blinker rundt "P R N D S" og jeg får ikke start på den.

Løsningen her er å vente litt før jeg til slutt får start på den.

Er det noen som har peiling på hva det er?

Det er et firma i Bergen som har prøvd å fikse bilen og jeg har regner på nå nesten 50.000,- fra dette verkstedet – uten at de har løst det.

Jeg har en bekjent hjemme på Gjøvik som har sett litt på den, han antyder kanskje en trykkføler (?).

Er det noen her som har vært borti lignende eller har forslag til hva jeg kan gjøre?

Må jeg bytte hele girkassen? :-/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan begynne med å få lest feilkoder. Det at P R N D S blinker (alle bokstavene lyser opp samtidig) indikerer nødmodus, og det er da en feilkode lagret på girkassen

Forøvrig - til kr 50 000 er man godt på vei til en overhaling av girkassen, så da hadde jeg blitt rimelig misfornøyd om girkassen ikke var fikset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lov å spørre hvilket firma det er? (har en liten misstanke.. du kan evt si hvor det ligger i Bergen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at man har brukt ca kr 50 000 på en girkasse som ikke er reparert, vitner om inkompetanse på grense til svindel. Jeg ville skrevet en bestridelse av fakturaene, dernest brakt saken opp for Forbrukerrådet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.