#1 Skrevet Juni 10, 2016 Hei Audien min, en 2006 A6 2,7 tdi Quattro, km.stand:191.000, har begynt å gi fra seg noe lyd! Har en svak rumlelyd, kan minne om tidlig hjullager problem, samme lyd. Denne lyden oppstår fra ca 30 km/t og gir seg mer eller mindre ved 70-80 km/t. Lyden er konstant og følger hastigheten på drivverket, altså ikke motor. Det er ikke forskjell i lyd om man frir ut girkasse, altså at jeg triller uten å ha den i gir, heller ingen forskjell om man svinger osv. Kan nesten virke som at den kommer fra midt under bilen, jeg tenker da mellomaksel eller fordelingskasse. Er det noen som har noen tips/vært borti tilsvarende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2016 (endret) Hjullager! Hadde samme problem på min A6 allroad 2008. Klarte ikke å kjenne det ved å bende på hjul men halvdelen av dobbeltlagret var deffekt. Du kan se video jeg lagde fra min bil og hjullagerfeil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 15, 2016 Hjullager! Hadde samme problem på min A6 allroad 2008. Klarte ikke å kjenne det ved å bende på hjul men halvdelen av dobbeltlagret var deffekt. Du kan se video jeg lagde fra min bil og hjullagerfeil.. Takk for tips. Jeg har bytta endel hjullager før og aldri hatt denne type støy før, støyen endrer seg ikke ved svinging osv Hadde du samme symptomer? Tøft at du fikk filmet såpass bra nede ved hjullageret. Brukte du GoPro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 15, 2016 Oljer i diff og kasse er vel på stell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 18, 2016 Kan ikke huske om svinginga ga noe større utslag på lydbildet ellers ville eg vel funnet det ut tidligere. Ja brukte go-pro med selvlaget kraftig magnetfeste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 21, 2016 Ja, dette skal være på stell... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...