CADDY SDI 2KN - Start problemer - Verksted finner ikke ut

Anbefalte innlegg

Hei,

helper naboen med en 2008 Caddy. Et pensjonert ektepar.

Bilen har hatt problemer med å starte siden påske og har vært flere ganger på verksted uten å løse problemet. Bilen står idag igjen uten å få starte.

Bilen starter på startgass og blir kjørt til verksted. Verksted fikser og har bilen i en dag eller 2 for å teste men alt virker ok. Dagen etter blir bilen levert tilbake nekter å starte. Starten drar motoeren rundt helt ok, men "tenner" ikke. Da kommer verktedet igjen og får fyr på bilen med startgass, kjører til vektedet og fikser......

Dette er gjort som de har fått regning på- Bilen har vært hentet flere ganger til verkstedet.

Han på verkteded er tidligere fra Møller.

Utskrift fra verkteted:

6 april:

-Skiftet glødeplugger

2. mai:

-Feilsøk startvansker

-de-mo dristofftank for skifte av fødepumpe og pakning.

-testet og slettet feillager

10 april (igår)

-Feilsøk startproblemer på morgenen

-kontrolert strømkretser og rengjort sikringsboks på undersiden

-skiftet vakum-/høytrykkspumpe.

Idag 11 juni, nektet bilen å starte igjen.

Det kan virke som det er en vist antall timer så går fra da bilen virker og starter til den slutter å starte, men innen fast mønster.

Verkstedet er rimlig oppgitt og finner ikke ut av det. Naboen er helt frustert og lurer på om de skal vrake bilen siden den la seg ikke fikse.

Håper har forslag om hva man kan se etter.

på forhånd takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er helt blank på dette, men det er ingen enveisventiler som gjør at dieselen renner tilbake i tanken?

Har det vært sjekket om bilen starter dersom den blir kjørt lenge nok på starteren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også foreslått noe lignede eller et hull / utett et sted slik at den drar diesel frem.

Noen som vet hva slags system det er på diesel tilførslen som man kan se på?

Det er sikker en veldig enkel feil, men tydligvis vansklig å finne..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som dieselen "rakner" og siger bak til tank

ville først testet med en enveis ventil mellom tank og filteret og sett om den ble bedre

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=68424241

kanskje montert en gjennomsiktig slange for å se om det er luftbobler i systemet når den sliter med å starte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så langt.

Jeg fikk prøve å starte den nettopp, og fikk start på den men mått kinne litt for å få den igang.

Hørtes akurat ut som min Caravelle TDI når jeg har skiftet diesel filteret.

Bilen står nå i en liten nedover helling. Igår når de fikk ikke start på den, sto den helt flatt. Leste om noen i England med samme symptoner.

Har også lest om slitte dyser eller pakninger...

Bilen blir hentet imorgen for videre feilsøking.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.