Bånd (oppheng) til bensintank Golf 3 - hvor finnes det å få kjøpt?

Anbefalte innlegg

Ser ut til at jeg overtar min gamle Golf 3 igjen, og en av manglene den hadde sist, var at metallbåndet som holder bensintanken oppe var stort sett rustet i sundt. Det er jo 3 bånd totalt, og ett av de raknet når jeg hadde bilen, nå er nr 2 raknet og hobbyfikset med patentbånd.

Jeg skulle gjerne ha fått tak i et nytt og komplett oppheng, men husker at dette ikke var lett å finne da jeg hadde bilen. Er det noen som har et tips her, eventuelt et OEM delenummer? Husker at det ikke var noe å finne på de norske butikkene før (mekonomen, meca, skruvat etc).

Bilen er forøvrig en 1996 modell 1,6i fwd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er de ja :)

Men det er:

Versand nach: Weltweit

Ausgeschlossen: Afrika, Asien, Mittelamerika und Karibik, Naher Osten, Nordamerika, Ozeanien, Südostasien, Südamerika, Norwegen, Schweiz

Og å fylle ut den ekstra lille blanketten for "ut av eu" på postkontoret er desverre utrolig vanskelig for en tysker generelt sett :P

Det er visst utgått fra delesortimentet hos Møller, så da blir det å finne noen som kan videresende fra tyskland evnt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ofte kontaktet selgeren og spurt, og da løser det seg. Tollproblemet er jo på din side uansett, men selger må ofte finne fraktkost før kjøpet kan gjennomføres silk at du får betalt.

Så enten kontakte selger via ebay, eller kontakte direkte. http://www.autohaus-maeke.de/ er en av de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan prøve, håper det er lettere enn da jeg prøvde fra bortimot 10 forskjellige å få sendt interiørdeler til Golfen da jeg hadde den sist :)

Jeg kom på at jeg har en bekjent som bor i Strømstad, så kan hende han kan bestille for meg eventuelt. Skal uansett bortover dit i løpet av sommeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah nydelig! :) Halve prisen (nesten) også :)

Skal sjekke om han har mulighet til å skaffe flere, så det var tomt i ebay shoppen hans nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe svar å få fra karen i england (så langt), men fant disse i england som har på lager og sender til Norge:

http://www.ebay.com/itm/MK3-GOLF-Fuel-tank-strap-kit-Set-of-3-Mk2-3-Golf-Jetta-1H0201650/361566370637?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140602152332%26meid%3De3f7baa840b24eb68cf72ec90538a2cb%26pid%3D100011%26rk%3D1%26rkt%3D10%26sd%3D231977716878

Om han andre ikke har gitt lyd fra seg på en ukes tid, så går jeg nok for de over her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ifølge etka så er det de samme båndene som på Golf 2

(jeg kan jo ta feil selvsagt...)

Delnr til golf 2 er:

1H0 201 654 C (høyre) (2stk)

1H0 201 653 F (venstre) (1stk)

på Golf 3 er det følgende:

1H0 201 654 C (høyre) (2stk)

1H0 201 654 F (venstre) (1stk)

sååh. bør jo kunne oppdrives lokalt?

f.eks meca?

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=136976&CarReference_ID=5264&CategoryType_ID=1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg omsider svar fra karen i England, han beklagde seg for å ha vært treg med å svare og sa at disse hadde han alltid tilgjengelige.

Og at han kunne ordne en bedre pris om det ble bestilling av flere/gruppekjøp med felles mottaker. Hvor mye det lønner seg er ikke godt å si. Da det koster mer (150kr) å videresende disse innad i Norge, enn å sende de direkte fra England hjem til hver og en (£11.40).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.