#26 Skrevet Juli 27, 2016 (endret) Hei Skiftet dyser og den startet, men ville ikke over 1 500 omdreininger. Prøvde noen ganger og den startet med en gang men som sagt fikk jeg den ikke over 1 500 omdreininger. Håpet at det var tenningen som ikke var riktig innstilt men dagen etter tok den av og til men startet ikke. Dysene måtte jeg uansett skiftet, så bortkastet var det ikke. Det drypper fortsatt av dysene så nå er det bare å krype til korset og sjekke alt slags trykk. Prøvde også med startgass i dag uten at det hjalp. Har forresten sett flere videoer hvor de sjekker dyser og trykket er nok for lavt. Kommer stråler og ikke tåke slik som det skal. Er det bensinpumpen ( som lager mye lyd) eller kan det være andre ting som gjør det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juli 27, 2016 Før du skifter flere deler, er du nødt til å teste ALLE trykk slik jeg har skissert over. Følgende må testes: Bensinpumpe (trykk og mengde ETTER bensinfilter) Styretrykk Systemtrykk Holdetrykk Spesifikasjonene til din bil finner du hos Bosch evnt hos fabrikant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juli 28, 2016 Veldig kjedelig lesestoff, men dette kan kanskje hjelpe deg: k-jet8v.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juli 28, 2016 Bra tilskudd Mads, men det er kun styretrykk som er spesifisert. Ingen av de andre trykkene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juli 29, 2016 Jeg hadde tull med start på min golf1, for mange år siden. Dette skyldes defekt termo switch,denne er montert på vannstussen som er festet i forkant av toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juli 29, 2016 Termotidsbryteren styrer kaldstartdysen. Den kan sprøyte inn bensin i inntil åtte sekunder (om jeg ikke husker feil) og ved maks 35 graders kjølevæsketemperatur. Dersom den tror motoren alltid er kald, vil motoren bli tungstartet når den er varm. Ellers vil den starte fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juli 30, 2016 Har montert bensintrykkmåler. Lot bensinpumpen gå 20sek. og trykket var 1 bar. Når starteren gikk økte det til 3 bar. Etter ca 20 min var det fortsatt godt over 2 bar. Mener å ha lest det skal være hhv 1,5 og 3,4 men skal sjekke opp det. I så fall tyder det på at den bråkete pumpen ikke gir nok trykk. Takk igjen for gode råd. Står 4,7 til 5,4 bar, noe høyere en det jeg har. Blir nok ny pumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juli 30, 2016 Nå må du holde tungen RETT i munnen. Systemtrykk som nevnt i pdf-filen Mads la ved er IKKE det samme som pumpetrykk. Pumpetrykket er høyere enn systemtrykket. Pumpen du skal ha heter 171 906 091 A (VAG-nr) evnt Bosch 0 580 464 126 og har et trykk på 6,5 bar, slik jeg skisserte innledningsvis. En 044-pumpe vil fungere like greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juli 30, 2016 Jeg har montert måleren etter bensinfilteret og trykket er vel for lavt slik ny pumpe er neste skritt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet August 10, 2016 (endret) Oppdatering. Har montert ny bensinpumpe. Startet ikke i går, men i kveld startet motoren. Stoppet den etter ca fem minutt og så det det var litt vått under bilen. Dråpene kom fra luftinntaket og venstre delen av luftfilteret var våt og luktet bensin. Det eneste som er i nærheten er slangen som kommer fra manifoilen og T-stykket via toppdekselet. Har lest at det kan komme bensin i oljen når en prøver å starte bilen over lang tid. Ut fra lukten stemmer nok det. Har tappet ut oljen, og nytt olje og luftfilter skal kjøpes inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet August 15, 2016 Dau som ei sild. Den nye pumpen leverer 8 bar. Når pumpen går viser bensintrykkmåleren 1 bar, og 3 bar når jeg skrur av tenningen. Etter 20 min er trykket ca 2 bar. Det drypper av dysen til sylinder en og fire. Sukk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...