#26 Skrevet Juli 10, 2016 Helt hinsides lesing. Jeg har montert Monotube selv, du får PM av meg for å si det sånn... Skal til BT i Tønsberg, de er visst medium vanskelige. De tok nesten skiltene til konemor pga. uoriginal eksostut på hennes S60 D5. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet August 3, 2016 reiste ned på etterkontrollen med oversettelsen i hånd og tenkte dette skulle gå greit..... 1. kontrollørene var ikke fornøyd med oversettelsen, og ville ikke forstå hvor de skulle måle. Selv når det står på norsk ble de ikke enige seg i mellom. Jeg fikk komme inn og vise og tolke, og vi ble enige til slutt. 2. kontrolløren sier de ikke har lov til å ta av hjul lengre pga forsikringen deres, og han får ikke plass til skyvelæret inn fra baksiden. Han kan ikke måle, og ikke godkjenne. Jeg får heller ikke lov til å ta av hjulet. Merkelig at det var lov på bilen før meg i hallen, trykkluftverktøyet på veggen er fortsatt varmt. får en del spørsmål om hvem som har justert og intallert coiloverne. Kjøpt i Arendal og montert, og fin-justert og sjekket hos Audi i Tyskland, samt en liten mini justering av meg for å få målene 100% til kontrollen. FØR 4-hjuls kontrollen selvfølgelig. 3. Kontrolløren mener da at jeg må til Audi i Tyskland og få et sertifikat som beskriver at de har sjekket hele bilen og at alt er montert i hht. installasjonspapirene til H&R. Da sier jeg at da må jeg nok ned og vise bilen der, om de i det hele tatt vil gjøre det, så må de nok ha bilen der. Fikk til svar at "passå de ikkje fiint med ein tysklandstur nå då?" Ironisk spurte jeg om den OG måtte oversettes av en statsautorisert oversetter, fikk jeg jo klart svar at, jo, det måtte den. Etter et lite sammenbrudd inne i hallen, kom kontrollør nr 2 ut, og tok med seg et skyvelær, målbånd og tommestokk, og kunne bekrefte at alle målene var 100%. lys i tunnellen men de to kontrollørene ble så ikke enige om dette var OK eller ikke. Han første mente fortsatt at dette måtte inspiseres, godkjennes og sertifiseres av Audi i Tyskland.+oversettes. Da måtte jeg ut og lufte meg. så etter 30min kom kontrollør nr2 plutselig ut med kvittering og sa alt var i orden og jeg kunne levere vognkortene inne og bestille nye. dagen etter fikk jeg begjæring om avskilting....ringte til BT og spurte hva dette var...."bare ein liden glidd i systemet....alt e ok" de glemte de alternative felg og dekkdimensjonene, men det har jeg ikke hjerte til å ta i år:p nytt vognkort kom i posten i dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet August 3, 2016 herregud! Er det rart folk blir sure av tullinger hos Biltilsynet. Er ikke mulig... Bra du fikk det godkjent da, og uten å miste skilta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet August 3, 2016 Lever klage på kontrolør, sånn kan de ikke få holde på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet August 3, 2016 herregud! Er det rart folk blir sure av tullinger hos Biltilsynet. Er ikke mulig... Bra du fikk det godkjent da, og uten å miste skilta alt ble godkjent til slutt ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet August 4, 2016 Lever klage på kontrolør, sånn kan de ikke få holde på X2. Dette er det mest tullete jeg har lest på lenge... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet August 5, 2016 Dette er det sykeste jeg har hørt på lenge. På østlandet har jeg ikke hatt problemer med godkjenninger. Jeg har godkjent senkesett både på Lillehammer og på Gjøvik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet August 6, 2016 Fy fader, kjenner eg blir iritert bare av og lese åssen dem holder på!! Har godkjent 3 senkesett med tyske tuv no, inkl S2en med HR monotube uten et problem. Dem har alltid målt på mine biler uten og ta av hjulene, og vert fornøyd. Nestegang du skal godkjenne senkesett, hadde eg heilt klar funnet en annen stasjon og gå til Håpløst dyrt om det skal bli sånn hver gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Oktober 6, 2016 Dette hadde jeg aldri godtatt. Håper du tar dette videre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...