#1 Skrevet Juni 16, 2016 Noen som kjenner til noen som planer topper og trykktester til en grei pris i stavanger området. Fått meg en bruksbil Hyundai H-1 som andigvelig har en 2.5TD motor fra Hiace som ble satt i rett før jeg kjøpte den. Slitt litt med vann "lekasje", men bilen har aldri gått varm på tross av dette. Kom hjem forleden og da var det våttt på bakken i det jeg hadde parkert. Sjekket ekspansjonstank og var hvit røyk men lukter ikke eksos, men bobler litt jevnt mer enn før i ekspansjonstanken og ser ut som vannet nå forsvinner på en kjøretur. Ryker ikke hvit fra eksos, men hvit røyk/kondens i ekspansjonstank umiddelbart. Er ikke olje i kjølevannet foreløpig ser det ut som, men parkert bilen i håp om at toppen ikke er/blir sprukket. Men tenkte å sjekke/plane toppen for første gang i mitt liv for å kanskje få gjort det skikkelig denne gang jeg tar topp pakning. Kjenner jeg gleder meg ikke til dette på en varebil med trang motor plassering. Noen som har tips til å vite hvilke tykkelse pakning jeg skal ha etterpå også, hvordan sjekke tykkelse som trengs, men er vel kanskje noe man må sjekke opp i manual til respektiv motor? Moro ihvertfall 1 mnd etter henting av bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 16, 2016 EBB? Nilsen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 17, 2016 Nilsen Motor vil jeg anbefale. Har brukt han ett par ganger å han har veldig gode priser og fantastisk service. Bra arbeid gjør han og. Ligger på Åsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2016 Når du nevner Nilsen husker jeg en taxi sjåfør som huket meg når jeg kjørte Golf Countryen som skrøt veldig av han ja. Skal få sjekket opp med han da med andre ord Tusen takk gutta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 24, 2016 Jeg brukte Jonassen motorverksted på forus, har ingenting å klage på der heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 27, 2016 Lite respons hos Nilsen, skal ringe Jonassen i morgen. Noen som har tips til sjekking av hvor mange hulls pakning man skal ha på. Var 4 hulls som stod på, men tror jeg har 3 hulls på vei i posten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 28, 2016 Ringer du? Ta deg en tur innom heller. Du blir garantert fornøyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 29, 2016 Var en tur innom Nilsen, kjempefolk det. Men fant dessverre ut at det var veldig sikkert ikke vits å kaste bort penger på trykktesting av toppen, så ny bestilt og på vei fra internett til den nette sum av 7500,- med kam og det grunnleggende Noen som vet om det pleier å følge med pakningene til dysene når man kjøper tetnings sett til sylindertopp? Har aldri handla det før, så sitter å grubler på om jeg må ut å handle disse i tillegg mens jeg venter på toppen. Morsomt hvordan et topp pakningsbytte som vanlig ender med at alt gås over i stedet Jaja, bør funke som juling etterpå håper jeg ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...