audi a3.1,8t 2003 mod Co før høy

Anbefalte innlegg

hei jeg har en audi a3 model 2003, 1,8t 180hk som jeg skal første gangs rege her i norge.

motor code : AUQ

har problemer med avgass på bilen.

den er for høy.

co verdier er 0.85

lamda verdier er 1.003 så den er innen for.

men Co skal være 0.5 på denne.

jeg har skiftet :

tenn plugger

luft filter. originalt filter.

olje filter.

bytta olje på motorn.

også hadde i litt kondensfjerner.

tok ut alt bensin og fylte 20L med E85.

dette var kunn for å få ned Co verdiene der og da.

skal kjøre med 95 tilvanlig.

han som kontrolerte bil min sa att biln fikk 14 på blandingen på bensin, den skul vist være noe høyere ?

det satt en biltema katalysator på den før.

bytta den med en kat ifra passat 97mod 1,8t (150hk)

vet ikke om det har noe med Co å gjøre? den virket sist gang jeg hadde den på passaten.

det sitter 2,5" rør på eksos, 2 dempere + katalysator. det er 2.5"/3" rør ifra turbo og til kat. bør jeg helst bytte til original rør ifra turbo og original kat ? men har det noe å si om de er 2,5" rør og 2 dempere ifra biltema som er etter kat. ??

bilen er ikke chippet, men det satt en bleed ventil på wastgaten på bilen, har jo tatt av den nå. da gikk bilen mye dårligere.men fikk ett firma til å justere bilen så nå går den bedre kan du si da.

men eieren som hadde biln før har tatt ut lam,da sonde nr2 ? den som er etter katalysator, de er vel oxygen lamda, den bare måler når eller når caten blir tett ???

så da lurer jeg på hva mere jeg må gjøre da? hadde vært fint med noen tips !!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt på tynn is her nå, men hvis lambda 2 er fjernet så vet ikke motorstyringen om katalysatoren renser eksosen riktig? Vil da tro at motorstyringen lar motoren få fet blanding for at den ikke skal skjære seg.

Sjekk også at ventilen på kullfilteret som sitter på tank utluftingen virker (skal tikke) på tomgang for å begrense bensindamp til insug for å bevare katalysatoren og hindre fet blanding på tomgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg fått godkjent CO på bilen trengte ikke lambda nr 2 :-D

så da er det bare å ta resten da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.