Dreie svinghjul 100% rett, clutchbytte.

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal bytte clutch på min golf 1, jeg har hatt litt blandet erfaring med dette tidligere, jeg har ny lamell og ny "trykkplate". Det er jo litt "omvendt" clutch på disse bilene.

Er det noen som vet om noen i Oslo området som gjør dette?

Eller er dette unødvendig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har bare passet over med vanlig sandpapir... men om det holder i ditt tilfellet vet jeg ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle maskinverksted kan fikse dette for deg, men det kan være de må lage en jigg de bolter svinghjulet til, Når de har laget dette på 2-3 timer vil det ta bare 5 min og fikse et eller flere svinghjul :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

burde ikke bruke 2-3t på å lage jigg. bare å dreie en rask senter-ring så bruke drillen å Borre og gjenge hull. bare å plane vær gang du spenner opp jiggen på nytt :)

skulle gjerne hjulpet deg, men har ikke tid før etter sommeren desverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor stor er dia på dette svinghjulet?

Jeg kan muligens hjelpe deg :) kjører CNC dreibenk og har tilgang til og bruke utstyret på jobb.

Holder til ved Hønefoss.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

burde ikke bruke 2-3t på å lage jigg. bare å dreie en rask senter-ring så bruke drillen å Borre og gjenge hull. bare å plane vær gang du spenner opp jiggen på nytt :)

skulle gjerne hjulpet deg, men har ikke tid før etter sommeren desverre.

Noe sier meg at du ikke helt vet hva du snakker om her nå... ;) Skulle likt å se den som klarte å lage en jigg til ett 020 svinghjul i en fei, da hadde jeg blitt imponert! 2-3 timer som Geir foreslår er nok ganske nøkternt..

Med mindre svinghjulet har fått mye juling så det er skjevt, eller har slitespor, holder det i lange baner med rengjøring og litt pussing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe sier meg at du ikke helt vet hva du snakker om her nå... ;) Skulle likt å se den som klarte å lage en jigg til ett 020 svinghjul i en fei, da hadde jeg blitt imponert! 2-3 timer som Geir foreslår er nok ganske nøkternt..

Med mindre svinghjulet har fått mye juling så det er skjevt, eller har slitespor, holder det i lange baner med rengjøring og litt pussing.

vet ikke hvordan et 020 svinghjul ser ut, men hvis det er likt som de jeg har jobbet med, mest s13/s14 så er det lett.

bare tatt en 100mm bolt å dreid en sentertapp for svinghjulet så den har sentrering og greit med anleggsflate. da er det bare å bruke de vanlig festehulla å tre noen skruer inn og plane i vei.

aldri vært borti et svinghjul der det ikke funker, men hvis dette er tilfelle så tar jeg påstanden min tilbake. lærer så lenge man lever :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

020 svinghjul har ett meningsløst design

DSCF0996 (Small).JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.