Anbefalte innlegg

Felgene mine som sto på bilen da jeg kjøpte bilen er ikke godkjente fikk jeg beskjed om. De sa det var feil inpress. innpresset på felgene mine er 45 og lovlig er 35 sa de til meg. Men kan noen forklare meg enkelt og greit forskjellen?

mvh.

Jan R. Hansen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgene mine som sto på bilen da jeg kjøpte bilen er ikke godkjente fikk jeg beskjed om. De sa det var feil inpress. innpresset på felgene mine er 45 og lovlig er 35 sa de til meg. Men kan noen forklare meg enkelt og greit forskjellen?

mvh.

Jan R. Hansen

 

 

Felgene står 1 cm lengere inn... :)

 

Men orginal inpress på A4 er vel 45.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

35 på min iallfall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har vel lovt til å gå +- 7mm på et..stemmer ikke det??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I vognkortet mitt står det min. innpress 45...

Felgkataloger står det orginalt innpress 45...

 

Jeg har godkjent 8*17 ET 30 med ballongdekk deluxe i vognkortet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgene mine som sto på bilen da jeg kjøpte bilen er ikke godkjente fikk jeg beskjed om. De sa det var feil inpress. innpresset på felgene mine er 45 og lovlig er 35 sa de til meg. Men kan noen forklare meg enkelt og greit forskjellen?

mvh.

Jan R. Hansen

Går det ikke med en spacer for å komme seg nærmere ET35 da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ikke med en spacer for å komme seg nærmere ET35 da?

 

Det går, men skal du godkjenne felger å det der, må du ha ganske grei TUV-godkjenning på de spacerne skal biltilsynet godkjenne det kan jeg tenke meg... Iallefall herover......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har lov til å ha 15mm sporvideforandring det er maks

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har lov til å ha 15mm sporvideforandring det er maks

 

 

Oj... Hvis orginalinnpresset på A4 er 45, så har jeg en sporviddeforskjell på 32mm jeg.... :o Lenge leve biltilsynet.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke mulig å skaffe TÜV til felgene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke mulig å skaffe TÜV til felgene da?

felgene følgte med bilen da jeg kjøpte bilen i en bilforretning, i god tro gikk jeg utifra at alt de solgte meg skulle være godkjent, snakket med dem og de sa at det var slik det skulle være, så de skal prøve å skaffe TUV papirene til felgene, i tilegg så var det hvite pærer i blinklysene forann og det er heller ikke lov så lenge glasset også er hvit, så de solgte meg ikke en helt godkjent bil.

 

Men hvor kan jeg finne om at det står at det er org 45 inpress da? kikke i vognkortet kan jeg jo se hva jeg finner der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så de solgte meg ikke en helt godkjent bil.

 

Det er ikke ulovelig det, kun hvis de har sagt/skrevet at den er godkjent. Det KAN hende de plikter til å opplyse om dette, men det vet jeg ikke 100%.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta å sjekk vognkortet ditt, der står orginalt innpress.

jeg sendte mail til de som har laget mine felger(RONAL), dagen etter hadde jeg fått mail tilbake igjen, fikk 20 sider med godkjenningspapirer til felgene mine. så jeg anbefaler deg å finne en mailadr til felgprodusenten din og maile de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke ulovelig det, kun hvis de har sagt/skrevet at den er godkjent. Det KAN hende de plikter til å opplyse om dette, men det vet jeg ikke 100%.

jeg spurte de; "har dere lov til å selge meg en godkjent bil?" de svarte meg; "eh, nei i grunn ikke" ;) jeg kan jo ikke si noe sikkert jeg heller, men iogmed at de driver butikk, så er jo det lureste å selge deler som er godkjente slik at kunden skal være fornøyd osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi 100 75-91 4/108 45 57,1

Audi 80 87-92 4/108 45 57,1

Audi 80 92-95 4/108 45 57,1

Audi 80GT 96 4/108 45 57,1

Audi A2 5/100

Audi A3 97> 5/100 38 57,1

Audi S3 99> 5/100 38 57,1

Audi TT Coupe 99> 5/100 31 57,1

Audi A4 95> 5/112 45 57,1

Audi A6 94-99 5/112 45 57,1

Audi A6 99> 5/112 45 57,1

Audi 100 91-94 5/112 45 57,1

Audi 100/200 Quattro, Turbo 5/112 45 57,1

Audi 200 Quattro 20v 89-91 5/112 35 57,1

Audi V8 90-94 5/112 40 57,1

Audi A8 94> 5/112 40 57,1

Audi S8 5/112 40 57,1

Audi S6 95> 5/112 40 57,1

Audi S4 91> 5/112 40 57,1

Audi S2 Coupe 90-96 5/112 37 57,1

 

Da er det da ikke noe problem med innpresset da....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig skrevet av Håkon Olerud

 

Oj... Hvis orginalinnpresset på A4 er 45, så har jeg en sporviddeforskjell på 32mm jeg.... Lenge leve biltilsynet..

 

Det er oss kara med Brock det vettu :P: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har godkjennings papirer til felgene mine og det er 8,5 x 19 et 30. det følgte med felgene da jeg kjøpte de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har godkjennings papirer til felgene mine og det er 8,5 x 19 et 30. det følgte med felgene da jeg kjøpte de.

han som eide bilen min før meg, kjøpte felgene, da han skulle kjøpe ny bil hos en nissan forretning satt han audien i innbytte, da uten godkjenningspapirene til felgene, så nå er det opp til nissan forretningen å skaffe meg de papirene.

Men jeg skal høre med Grenland Auto i morra ang det innpresset, siden det står i boka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OPP til 15mm sporviddeforandring er godkjent uten at du trenger å få det i vognkortet, men skal du forandre sporvidden MER en 15mm trenger du godkjenningspapir på felgene for så å få dem i vognkortet... : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sorry, skrev feil i første posten, men hvertfall så er inpresset på 35 på felgene, og dermed ikke godkjente.. men jeg har vell i grunn fått svar på det jeg ville :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det absolutt enkleste du kan gjøre er å sende en mail til firmaet som har produsert felgene dine, og så får du et dokument tilbake og så er det bare å printe det ut, og du har papirene i orden. Dette har jeg gjort mange ganger.

: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det absolutt enkleste du kan gjøre er å sende en mail til firmaet som har produsert felgene dine, og så får du et dokument tilbake og så er det bare å printe det ut, og du har papirene i orden. Dette har jeg gjort mange ganger.

: smil :

 

 

Skal du gjøre det, så få underskrift og STEMPEL fra felgprodusenten.. Jeg fikk papirer fra martins med underskrift av han karen inne der.. Men fikk det ikke godkjent fordi det ikke var stemplet.. : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er oss kara med Brock det vettu :P: rock :

 

 

Ja det er oss kara med dødsfarlige biler med ikke-godkjente felger o.l.. (ref. biltilsynet hønefoss) :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.