#1 Skrevet Juni 19, 2016 Hei Har en A4 Allroad som er regga i september 2011, så fortsatt et par mnd igjen med nybilgaranti. Gått ca 85500km og misstenker no at det eine hjullageret forran er gåent. Ingen slark eller vibrasjoner, merker ingenting ved svinging. Men det kommer ein ulyd fra venstre eller høyre foran fra drivverk/motor ein plass når eg passerer 60km/t spiller ingen rolle om bilen står i fri eller har clutchen inne, lyden er der uansett. Ingen skriking eller stygge lyder men litt lav støy bare. Høres litt ut som om eg ligger i for lavt gir. Har nye dekk, men de har stått på ein mnd og to no, og lyden er kommet i ettertid av dette. Ser liten synlig lekkasje på venstre drivakselmansjett, men aldri opplevd at drivknute lager ulyd på denne måten. Tipper det er hjullager så kommer til å høre med Møller om dette er ein garantisak, ville bare sjekke om noen har erfaring med sånne saker på garanti? Veit at hjullager er ein slitedel, men trudde ikkje de skulle ryke så fort. Koster meg noen kroner å ta fri ein dag for å reise 6timer tur retur Bergen for ein garantisak og, så om det ikkje er garanti blir det et verksted litt nærmere heimen. Takk for svar Mvh Tor Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 19, 2016 Enkelt: ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 20, 2016 Er det? Fattern hadde en 2 år gammel b8 hvor hjullageret røyk, og da fikk han beskjed om at det ikke var garanti og måtte dekke det selv:s 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 20, 2016 Fikk byttet mit på A5'n når den var gått ca 45k km. Inntrykk av at det er et B8 problem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 20, 2016 Er nok et B8 problem ja. På min 3.0 tdi A4 allroad røyk det ene framre hjullageret etter to år og 35000km. Ble skifta på garanti med beskjed om at nå var det bare og vente på at det andre framre lageret røyk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 20, 2016 Det må absolutt regnes som en garantisak. Dersom det hadde røket etter 185 000 km skulle jeg kanskje ikke sagt noe på det, men etter 85 000 km er det enkelt og greit elendig kvalitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 20, 2016 God info her: http://forum.vacn.no/showthread.php?282825-garanti-p%E5-Audi-A6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 20, 2016 Takk for alle svar Traff på ei hyggelig Bergensdame i telefonen som kunne fortelle at med mindre eg hadde kjørt til skogs ein sein lørdagskveld og alt såg normalt ut under bilen var dette godt innenfor garantien og at eg dermed sparte 7200kr. Så da blir det bytte av hjullager og service i neste uke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 21, 2016 7200 for å skifte et hjullager :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 22, 2016 7200 kr for å skifte er hjullager? Det er jo helt på viddene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...