#1 Skrevet Juni 20, 2016 Hei, Madammen sin polo har kjørt på 55mm senkefjører på originale dempere nå i over 2 år. Klagingen på stiv bil begynner å bli ganske voldsom og jeg merker at slitasjen også er høyere, vurderer derfor å sette billig senk på og ser at JOM er det billigste alternativet jeg finner. Noen som har prøvd dette? http://www.racespec.no/understell/coilover-sett/coilover-suspension-kit-jom-blueline-vw-polo-9n-fox-1.2-1.4-1.6-1.8t-and-1.4-tdi-1.9sdi-1.9tdi-4.02-09-thread-spring.html /Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 20, 2016 skal ikke uttale meg på JOM, men vanligvis må du opp i høy prisklasse for å bevare den originale komforten. H&R monotube er bra, samt riktige bilstein dempere sammen med senkefjærer. samboeren ville senke golfen sin, men miste noe av komforten var uaktuelt. endte opp med bilstein b8 med H&R senkefjærer. dette kostet 9000 totalt. delene er kommet og blir montert idag eller imorgen så får se kan gi tilbakemelding hvordan det blir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 20, 2016 Trenger ikke å bevare originale komforten. Bilen er såpass stiv nå, at jeg tror alt vil være bedre Er uansett ikke en bil det er verd å bruke mange pengene på. Så blir billig-sett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 20, 2016 https://www.billige-senkesett.no/shop/polo-6r-09--4229s1.html https://www.billige-senkesett.no/shop/ta-technix-coilovers-4317c1.html Sett her ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 20, 2016 Lenge siden jeg har vært innom sist, men ser at de har TA til en fin penge Googlet JOM litt, og ser ut til at de kan være litt stive, spesielt hvis man skal senke mye (som jeg selvsagt satser på!) Lurer på om det ikke blir TA da (som jeg har lest både at er for stive og for myke..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 20, 2016 ta er veldig stivt, spesielt når du senker det endel. husk at de holder til i Danmark så må legge på div avgifter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 20, 2016 Forventer at det blir stivt når man nærmer seg maks, spesielt på billigsett. Det står av mva og avgifter er inkl, men at det kolmer noe for kortbruk. Snakk om mye? Sent fra min D6503 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 21, 2016 (endret) Har du allerede godkjent senkesett på bilen, ville jeg definitivt valgt noen kvalitetsdempere som matcher (gass, kortede) fremfor et rimelig gewinde. Sånn ift komfort som du selv sier... Min gamle Polo-sliter kjørte jeg jo standard Sachs gassdempere på Eibach sportiline (45/30mm), og det har vært helt fin komfort*. edit: for de summene som typisk er for rimelig gewinde er det jo vanskelig å konkurrere pris sammenlignet mot et komplett "cup kit", men å oppgradere demperene burde jo bli kurrant. Har dere over tid kjørt med standarddempere på normal høyde, som så er kjørt med en stund i senket høyde, er min erfaring at de fort mister egenskapene sine. Mistenker derfor å skifte før du absolutt må ville være en fin erfaring uansett. Koni FSD, gule Koni, Bilstein, (Supersport?) får man jo om man forhører seg litt rundt hos Parts & Retards, Koolart.no, osv. Ikke har jeg erfaring fra titalls biler osv, men det slår meg hvor like endel av Vmaxx, G-max, MacJonns, JOM, AP, osv, settene er. H&R twin-tube (som er rustfritt) har jeg på Golfen, det er veldig overbevisende! Blir spennende å høre hva dere ender med! *komfort er jo veldig subjektivt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 21, 2016 Har vurdert å gå for noen mer egna dempere også, men er ikke helt fornøyd med hvordan bilen sitter nå (litt høy bak), så hadde vært gøy med justertbart når jeg først skal gjøre noe. Komfort problemet stammer selvsagt fra voldsomt senk på org dempere, kjørte 35mm på passaten på org dempere (som var kjørt over 2x mer) og komforten var ikke noe å klage på. "alt" blir nok bedre enn sånn det er nå. :-) Sent fra min D6503 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 22, 2016 Ser ut til at billige-senkesett.no sin pris er uten mva, og da er vi oppi JOM priser.. Noen som kan bekrefte dette? Sent fra min D6503 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 22, 2016 Jeg skulle bestille TA coilovers til madammen sin golf5, og fikk nevnt at dem at de har priser uten mva. Men endte opp på noe annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 22, 2016 Synes det var litt uryddig vilkår, pleier som regel å komme tydelig fram at 'lokal toll/andre avgifter dekkes av kjøper', men står ikke noe om det.. Sent fra min D6503 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 22, 2016 Jeg kjøpte Vogtland og betalte prisen uten moms, regner med at moms blir lagt til i Norge og da blir det jo rett :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 22, 2016 Lenge siden du bestilte? Sent fra min D6503 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 22, 2016 Nei i går :-) 2 - 8 dg sto det, får se om det er rett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 23, 2016 Gi lyd når du mottar settet, eg spent på hva totalprisen blir ;-) Sent fra min D6503 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 23, 2016 Det skal jeg, er spent på det jeg også :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 30, 2016 Enda ikke fått noe? Sent fra min D6503 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 18, 2016 Kom på Fredag men har ikke fått hentet enda, er på jobb enda en uke men håper jeg får noen til å hente før det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 18, 2016 Kom på Fredag men har ikke fått hentet enda, er på jobb enda en uke men håper jeg får noen til å hente før det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 20, 2016 Nå er det blitt hentet og det måtte bet. 1500.- ved utlevering, men det kom ihvetfall :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 20, 2016 Ok, så på fb en som hadde bestilt flere ganger derfra uten å få noe ekstra.. Men greit å vite at det skal være mer :-) Takker! Sent fra min D6503 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...