2006 A4 1.6 fusker og ryker - defekt motor ref møller

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en 2006 A4 1.6 bensin (manuell)

 

På en langtur begynte den plutselig å fuske og ryke mer enn normalt, Kjørte diagnose og VagCom gir følgende feilmeldinger;

 

Subsystem 1 - Part No: 8E0 906 018 AM

Component: 1,6l R4/2VSIM3 0020

 

6 Faults Found:

17811 - EGR System

P1403 - 008 - Regulation Deviation - Intermittent

16687 - Cylinder 3

P0303 - 008 - Misfire Detected - Intermittent - MIL ON

16555 - Fuel Trim; Bank 1

P0171 - 006 - System Too Lean - Intermittent

17811 - EGR System

P1403 - 008 - Regulation Deviation - Intermittent

16687 - Cylinder 3

P0303 - 008 - Misfire Detected - Intermittent - MIL ON

16555 - Fuel Trim; Bank 1

P0171 - 006 - System Too Lean - Intermittent

Readiness: N/A

 

Etter en tur på møller for å sjekke så er følgende tilbakemeldingen fra verkstedet;

 

"kontrollert motorfusk. Funnet defekt coil. Fusking over lengere tid har trolig medført skade på sylindervegger. Kontrolleert og funnet tenningsfeil på tennplugger og oljerester i sylinder 3. Vi anser motor som defekt og anbefaler ikke videre rep av motor"

 

Har ikke oppfattet at bilen har fusket før denne turen. - Er det noe som kan gjøres her eller er det bare å lete etter ny motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen tips eller innspill?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har absolutt ingen peiling på akkurat den motoren.

Men kan ikke helt forstå at kjøring med fravær av coil skulle skade sylindervegger........

Klart det vil finnes noe oljerester i en sylinder som har kjørt litt uten at det har skjedd forbrenning der.

 

Har verkstedet forsøkt å montere ny coil og nye tennplugger? Har de målt kompressjonen i alle sylindre? Har de inspisert sylinder med kamera?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sier de har forsøkt å bytte coilen og plugger uten at problemet med at den ryker blir borte, vet ikke om de har inspisert med kamera, men får gå utifra at dset faktisk er en skade i sylinderen utifra det jeg vet.

 

Ser for meg at jeg må få åpnet og tatt en titt men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

få tatt en kompresjonstest. koster ikke mange kronene for måleren hos biltema så du kan teste selv

 

alternativt få kjøp/lånt et boroskop så du kan få tatt en titt nedi der sjøl og se om det faktisk er skade i sylveggene og eventuelt hvor skada de er

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.