Bygge om A6 2.5TDIQ til 1.9TDIQ C5 ?

Anbefalte innlegg

Heisann, har en 2.5TDIQ I C5 karroseri liggende med defekt motor, er det mulig å bygge om å godkjenne med 1.9TDI motor? evt hvor mye arbeid og styr blir dette, og har noen gjort dette før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tanken har streifa meg, har ett par rimelige 2,5tdiq c5'er på handa og passaten jeg har, 3bg 1,9 4motion stiller glatt opp som donor :)

er litt bekymret for kabelvirrvar/klipp & lim som det nok blir til instrument og koding av startsperre. er vel det som holder meg igjen.

men, skulle nok latt seg gjøre å koble det opp hvis man hadde rette el.skjemaer til begge bilene og tid/pågangsmot :)

kanskje vært enklere å bygge en c5 1,9 om til quattro :)

men da er nok ombygging av chassi og man trenger nok en quattro delebil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke sikkert elnett er noe problem! de fleste nyer vag er oppbygd med seperat motor elnett og pluggene til "bil elnettet" i ecu boksen er somregel like ish, noe omkobling må nok påregnes, men her tror jeg årsmodell har større betydning.

instrument kan kodes uten prolemer, men på audi siden så fins det hvertfall 3 typer instrument som ikke går overens med hverandre uten mye tull :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.