A8 2,8 30V (V6) toppdekselpakningene lekker

Anbefalte innlegg

Hei

Da eg kjøpte A8'n lekket det olje ut fra berre toppdekselpakningene, dette til tross for at forgje eier hadde kvittering på at disse var byttet i våren 2015.

Kjøpte nye pakninger og monterte, til tross for at det ikkje var noe synlig feil med dei gamle.

Tetningsflatene pakningene ligger mot ser fine ut, og passet på å rense godt før eg monterte de nye pakningene.

Da sluttet det å lekke, men det har nå begynt igjen (etter å cirka 2-3 månder).

Drypper altså igjen olje fra begge sylinder-rekkene, rett ned på eksosen. Lukter ikkje spesielt deilig, og er naturligvis brannfarlig.

Kryss-strammet mutterene ved bytte, og har etter-strammet de.

Leste på nettet at det på noken motorer var meininga ein skulle ha pakningstoff på enkelte plasser på pakningene, for å sikre at den tetter skikkelig. Skal eg det på disse?? (Motorkode AMX). Kan noen eventuelt svare på Nm eg skal stramme mutterene med? Fant ingenting på nettet så er bare strammet til 'på gamle måten' :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet pakningen under kamkjedestrammeren?

Her skal det være litt pakningsmasse.

eng52-gask.h6.gif

Toppdekselet skal trekkes med 10 nm, fra midten og ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikkje den "gropa" på bilde, som eg har på toppdekselene mine da... men rekner med det ikkje skal være noe der da :) Takker for svar. Får demontere det til neste helg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.