#1 Skrevet Juni 25, 2016 Har sett på noen bruktbiler med 2liters dieselmotor fra Volkswagen.Noen av de har skiftet turbo ved lav km.stand.Er dette noe kjent VW-syndrom,ev hva er årsaken til det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 25, 2016 Det vanligste er at det soter igjen i vnt mekanismen slik at den regulerer feil og man får gjerne feil som "ladetrykk overskredet" f.eks. Hvis man har bry så kan den nok i mange tilfeller tas ut og rengjøres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 26, 2016 Før 2008 var det også mange som havarerte pga knekt aksling i turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 26, 2016 Bilen det gjelder er en 2004 Golf 2.0 tdi Sportline med 143.000 på telleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 27, 2016 Longlife service er vel ikke med på å bevare enn turbo. 90 000 km intervall på luftfilter er jo ikke bra. Tett filter= turbo må jobbe hardere for å lage ladetrykket den skal. Turbo trenger smøring og olja etter 30 000km smører ikke som ny.. særlig ikke i -20.. Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...