Turbobytte på 2-liters dieselmotor ved lav km stand?

Anbefalte innlegg

Har sett på noen bruktbiler med 2liters dieselmotor fra Volkswagen.Noen av de har skiftet turbo ved lav km.stand.Er dette noe kjent VW-syndrom,ev hva er årsaken til det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vanligste er at det soter igjen i vnt mekanismen slik at den regulerer feil og man får gjerne feil som "ladetrykk overskredet" f.eks.

Hvis man har bry så kan den nok i mange tilfeller tas ut og rengjøres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før 2008 var det også mange som havarerte pga knekt aksling i turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen det gjelder er en 2004 Golf 2.0 tdi Sportline med 143.000 på telleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Longlife service er vel ikke med på å bevare enn turbo. 90 000 km intervall på luftfilter er jo ikke bra. Tett filter= turbo må jobbe hardere for å lage ladetrykket den skal. Turbo trenger smøring og olja etter 30 000km smører ikke som ny.. særlig ikke i -20..

 

Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.