#1 Skrevet Juni 25, 2016 Har en 2006 mod Touran med BLS motor og DSG. KM stand 222840. Har den siste tiden hatt problemer med at motor stopper på tomgang og ved liten fart (under 20 km/h). Ved større fart blir det som et rykk i bilen, turteller dør bort og motor går over i nødmodus. Blir også tungstartet når dette har skjedd. Når den har stått i X antall timer eller over natten, starter den lett igjen og alt fungerer en liten stund, varierende hvor lenge. Har lest ut feilkoder, og får opp følgende: "1 Fault Found: 000802 - Engine Speed Sensor (G28) P0322 - 000 - No Signal - Intermittent" Dette er i utgangspunktet veldig greit, regner med at sensor er dårlig, og bør skiftes. Men, når dette skjer under kjøring med fart, og motor går over i nødmodus kommer det opp "oil pressure stop engine workshop" i instrument panel. Har sjekka, og motor har oljetrykk, so dette er ikkje en reel varsel. Det eg då lurer på, er om noken her inne kan fortelle meg om dette er som en "software" generert alarm for å "skremme" meg til å stoppe? Eller om dette kanskje kan tyde på dårlig kontakt en eller annen plass? Etter det eg ser, ligger olje trykk bryter og G28 sensoren heilt ilag, og har felles "kabelrør" opp langs blokka. Håper noken har erfaring rundt dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 25, 2016 Er vell ikke helt ukjent at det blir brudd i ledninger som ligger inni rørstrømpen under batterikassen/langs blokka Så sjekk der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...