Audi A6 4F med 2.4 V6 177hk. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei. Sitter å kikker litt på ny bil om dagen. Skal ha manuell og Quattro. Og helst bensin. Ser da at det dukker opp noen A6 4F med 2.4 V6 177hk bensin motor. Har lest en del om A6 4F og har forstått at dette skal være en generelt ok bil. Men hva med denne V6 motoren?

Har tidligere hatt en A6 med den gamle V6 motoren og automat. Det var ikke så mye og rope hurra for. Er denne like slapp som den gamle? Og ikke minst tørst!

Noe man bør sjekke med disse bilene og motorene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har den kombinasjonen du nevner der. Veldig komfortabel motor, godt moment i bånn. Ikke noe ræserbil, men det drar greit om du trør den ut litt i turtall. Ganske tøff lyd fra 3500 rpm, da suges et spjeld åpent i luftfilterboksen 😉

Bruker litt suppe om du kjører aggressivt, men vi har klart å kjøre fra Vågå til Gardermoen med 0.73 i snitt. På bykjøring er den oppgitt til 1.6 på mila, men da har du kjørt freskt, aldri borti sånne tall selv. Kanskje 1.2 på urolig bykjøring, havner rundt literen på blandet kjøring. Man kjører det man har råd til.

Sent fra min SM-T700 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en slik bil selv som nå er til salgs. Har hatt den i 3 år og meget fornøyd. Gode motorer så lenge de får god olje og regelmessige oljeskift. Ta gjerne kontakt om du vil vite noe mer. :) Min ligger rundt litern på blandet kjøring, og som nevnt over her 0,75-0,80 på vanlig lang kjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme bil og motor kombo. Er ikke noe reser nei, Går gjerne på turtall med skyver ikke noe serlig uansett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme bil og motor kombo. Er ikke noe reser nei, Går gjerne på turtall med skyver ikke noe serlig uansett

Nå blir sikkert jeg ganske inhabil her siden jeg har samme bil til salgs, men synes faktisk den går greit. Er ikke noe skyv som med en turbo, men motoren er turtallsvillig og drar godt på om en ønsker det :) Men blir jo aldri noe mega skyv siden det er en suge 6`er !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.