#1 Skrevet Juni 30, 2016 Hvor mye NM tiltrekning og skal jeg bruke tetningsmasse? Regner med jeg Bør skrape vekk gammel masse!?fulgte ikke med noe masse. Inkjøring? Topp gikk lett av og planen er å sette på toppen som passer Coilene jeg har. Topp fulgte med coilene. Men lekker litt olje bak mot torpedo der det er en bue ved feste av kammene. Altså under der pakningen går. Hva kan gjørs her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 30, 2016 Dette er topp-deksel-pakning. Topp-lokk-pakning sitter mellom topplokket og bunndelen og er omfattende å bytte. Uansett så må all gammel tetningsmasse fjernes og vask godt i sporet til pakningen med noe som tar evt olje også så det blir tørt og fint. Vil anbefale tetningsmasse både over og under den nye pakningen. Regner med du blir kvitt lekkasjen der bak da. Trekk boltene jevnt til..evt med riktig moment. Lykke til :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 1, 2016 Står beskrevet i haynesmanual punkter hvor tetningsmasse anbefales i tillegg til pakninga. Det skader sikkert ikke å legge over og under hele veien heller, men større fare for søl og klin da 😉 Sent fra min SM-T700 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 1, 2016 Dette er topp-deksel-pakning. Topp-lokk-pakning sitter mellomtopplokket og bunndelen og er omfattende å bytte. Uansett så må all gammel tetningsmasse fjernes og vask godt i sporet til pakningen med noe som tar evt olje også så det blir tørt og fint. Vil anbefale tetningsmasse både over og under den nye pakningen. Regner med du blir kvitt lekkasjen der bak da. Trekk boltene jevnt til..evt med riktig moment. Lykke til :-) Takk for tips:) topp deksel er det vel ja:) Står beskrevet i haynesmanual punkter hvor tetningsmasse anbefales i tillegg til pakninga. Det skader sikkert ikke å legge over og under hele veien heller, men større fare for søl og klin da Sent fra min SM-T700 via Tapatalk Okei:) fikk tak i sil masse i dag. 400 å nå kroner. Sa det han selger å at det var lurt å ikke få noe inn i motoren. Skal sjekke boka:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 2, 2016 Kamaxeklaada 10 nm. Ikke mye hehe, men dro till med korte forsiktige drag til jet hørte et klikk. Pakningsmasse over og under begge pakninger. Sort kent sili gasket. Ny toppdeksel men er et uttak på denne! Ånding til filter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 31, 2016 Kjørt motor på tumgang en stund etter bytte å ingen lekkasje så mest sansynlig var det vellykket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...