#1 Skrevet Juni 30, 2016 noen som har en ide om hvordan det er mulig å få automatkasse til å fungere ,etter at en har montert autronic sm3 motorstyring..?? fikk problemer med motor-ecu,fukt,vert chippet og mest sannsynlig kortsluttet.... så med tanke på fremtiden gjekk eg til innkjøp av sm3. fikk krb til å lage plugg og kobling. montert også lmm. motor starter og går fint..bilen går i R,N,men når den kommer til D,kutter alt ,som om en lock går på i kassa.er det mulig å manipulere kassa,så den fungerer med nye motorstyring?:confused::confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 30, 2016 Jeg vet ikke hvilke signaler som evt må gå fra motor til kasse for at bilen skal fungere. Men spørsmålet er først og fremst om du faktisk kan vite at ALT i elnettet foruten den gamle motorstyringen er i orden? I ytterste konsekvens: Hva om det var fukt i automathjernen som medførte at motor ikke fungerte? Eller om det var fukt begge steder? Eller om fukt i motorhjerne også har skadet girkassehjerne? Jeg får assosiasjoner med folk som har bil som går veldig dårlig og som forsøker å chippe, men den fortsatt ikke går bra. En automat som går bakover men ikke fremover kan også være symptom på defekt kasse. Hadde dette vært min bil ville jeg først fått tak i orginal hjerne og fått den til å gå normalt før jeg hadde montert hiddensprut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 1, 2016 OK, ikkje helt svaret eg hadde håpet på. første setning i svaret ditt ,er problemet mitt... kassa blir ikkje defekt ,når bilen står i ro ut på tunet... noen må da sitte på et koblingskjema ,så det går å finne ut..er to ledninger imellom automathjerne og motor ecu.. konverterer du til mauell,og sm3,funger jo "hele" bilen fordi. da fjerner du jo automat ecu,så den styrer bare kassa. da kan det ikkje være magi som skjer i de to ledningene som orginalt kobler de to hjernene sammen. Dette er jo ikkje umulig å få til, eg leter bare etter om info om dette. ...må vel prøve å få tak på et fornuftig koblingskjema.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 1, 2016 Verdt å sjekke innom S2forum.com , har funnet endel koblingsskjema der tidligere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...