Anbefalte innlegg

Når bilen min(audi s2 3b) står på tomgang å bakker,går den ujevnt,hører på eksosen at den skifter veldig på turtallet.Når jeg har gasspådrag å slipper gassen i første eller andre gir.å igjen trykker inn clutchen detter turtallet helt ned,av og til stopper bilen. Noen som har vært borti dette før? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører ikke du med åpen dumpventil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører ikke du med åpen dumpventil?

Jo,men har hatt dette siden jeg kjøpte bilen. Lenge før dumpventil ble montert...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min stopper også etter jeg trykker inn clutchen etter gasspådrag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ett standard problem på disse motorene og grunnene kan være mange.Hadde også dette problemet på min og der var det tomgangsventilen som fuska,tok den av og smørte opp.Er også justering på disse ,du ser umbrakoskruen under ett gjennomsiktig lim ellerno.

Tok av dette og skrudde litt,ren gjetting men per idag er bilen min ok.

Søker du på forumet vil du finne flere slike saker som din..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette har vert et problem på min siden jeg kjøpte bilen, og mange her inne har hatt problemet i etter tid også , men har ikke kommet til noen løsning enda.

Jeg har skifta tomgangsmotor, spjeldføler, lambdasonde, lmm og de 2 følerne på svinghjulet uten hell! alle hadde feilkode!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsykt irriterende... hmm.. må sitte i tenke litt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ring jonus han sa hen skulle veiloede meg i å bygge mekanisk tomgang om jeg ikke fikk det bra. har ikke rukket meg til det enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme på min å.. var sikker på at det kom av åpen dump. men nå ble jeg litt usikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problemet!..Gjør som meg å koble fra hele tomgangsregulatoren!! Virket som en drømm etter det, sett flere 2.2T der det er blitt gjort. Eneste du merker er at bilen går litt lavere når den er kald og litt høyere når den er varm..ellers ingenting!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

koblet fra tomgangsregulatoren i dag.. gikk fint på tomgang.. litt høyere som du sa, men når jeg ruset den litt opp og slapp gassen fikk jeg kanonsmelling i eksosen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsykt irriterende... hmm.. må sitte i tenke litt..

Du kan få låne VAG-COM'en min for å lese ut feilkoder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm..det er nok ikke jeg plaget med! Men som de sier : To identiske motorer oppfører seg aldri likt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.