Passat 3bg 1.9 tdi slutter å dra og sperrer på turtall

Anbefalte innlegg

Dama sin 3bg slutter å dra rundt 3500rpm...akkurat som turtallsperre. Om jeg prøver å presse den lenger går den i nød modus. Tror ikke fødepumpa itanken virker lenger. Men skal bilen virke uten at den er i funksjon? Får ikke sjekket evt hva som er feil før mandag og en 35 mils kjøretur hjem

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakumslanger som er hull på? VNT mekanismen?

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pottetett luftfilter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tett eksos :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ingen av di tingene. Tipper selv føde pumpe lmm eller map sensor. Aiden jeg ikke hører fødepumpa mer med tenning på i noen sek . Tror jeg det blir diesel mangel på høyere turtall. På 2 gir sperrer denikkefør på 4000rpm. Sperrer tidligere jo høyere gir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal man over 3500rpm med en 1.9tdi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi de faktisk kan draes så langt uten at man taper noe effekt av det (ihvertfall kan min AVF med chip, det)? Er uansett ikke dumt å blåse rent en gang i ny og ne, for sot blir det nok av på disse motorene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal man over 3500rpm med en 1.9tdi?

Jeg liker at ting skal være iorden. Skal ikke sperre på 3500rpm... og mads har et poeng.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I vinter hadde jeg tettet røret til luftfilteret med kiwiposer. Og delt dette i motorrommet slik at den heller skulle suge luft derifra. Tydeligvis glemt å fjerne den siste posenfør jeg satt på røret igjen....hahahaha. rart den gikk i det heletatt. Bilde sier mer enn 1000 ord.

5dcbb57c950ab87b5c6b8143be6ecb55.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.