Hva er dette (under panseret)?

Anbefalte innlegg

Som topic sier - jeg sliter med å finne ut hva en "dings" under panseret på min RS2 er. Dingsen sitter ikke der den skal lenger, siden "alt" er dratt ut, men jeg har noen bilder fra motorrommet fra før demontering. Jeg trenger å vite hva det er fordi jeg må ha ny. Den jeg har er knekt...

 

Møller Sandefjord har heller så langt ikke fått klarhet i hva den er, heller ikke etter å ha sett på et bilde. De bestilte en del fra Tyskland i dag som de kanskje trodde det var... : rolleyes

 

Dingsen det gjelder er gul og svart og sees i midten av begge bildene... En liten plastsak - minner mye om en god, gammeldags snurrebass i formen...

 

Dings.JPG

 

Dings2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en "enveisventil".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er korrekt, har du ikke restene av den gamle som du kan vise møller a? Står vel nr på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. Altså en enveisventil. Da konstaterer jeg i utgangspunktet Paul - Møller : 1-0. Hehe...

 

For her var hele poenget, slik Johnny etterlyser, at hele den gamle delen er så godt som intakt (den er bare en tapp i den ene enden som er knekt) og denne har jeg vist Møller, uten at det har gitt noe resultat. Det står ikke noe delenr. på den, bare måned og år for produksjon...

 

Men så langt hjelper ikke dette meg i mål med å få vite hva jeg skal be Møller bestille (evt. kontrollere at de har bestilt riktig). Mulig jeg må ha det inn med teskje... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke det der en "vakuum lås" ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den samme saken gikk i stykker på Caben jeg hadde tidligere, de tappen knakk av på den også. Jeg hadde da også det samme spetakkelet med å finne ut hva dette var og få Møller til å bestille den. Fantes selvfølgelig ikke på delefilmen... Det hele endte opp med at delelagersjef på Møller Ensjø sendte bilder av den ned til Tyskland, så fant de ut av det der nede og fikk sendt riktig del hit :)

 

Det er et par tre år siden nå, men han er fortsatt der, heter Frank Jensen og får du tak i på tlf 24 03 2200. Snakk med ham og evt. send ham bildene så finner han helt sikkert ut av det igjen. Evt. får du de på Møller Sandefjord å ringe ham.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke denne delen da?

RS2 vacum.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dan - det er mulig, uten at jeg tror det hjelper å foreslå det til de bak disken på Møller, slik de så ut sist jeg var der med den delen... :)

 

Thomas - Jo, det er jo en mulighet å høre med han karen du har vært i kontakt med. Mange takk!

 

Christian (glimrende navn) - Den betan jeg sitter med har tre utganger, ikke to slik den på bildet ser ut til å ha...

 

 

Mange takk til alle for innspill så langt. Jakten fortsetter... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke denne delen da?

 

Nope, det der er en dings som ser ut som et godt gammeldags bensinfilter til forgassermotor. Bortsett fra at det ikke er filter inni. Den er der for at det ikke skal draes kondens inn i motorstyringen via vakuum/trykkmålerslangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en slik ventil/kondensator finner du på den lokale skroten, tenker du får den for en tier.

 

Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en slik ventil/kondensator finner du på den lokale skroten, tenker du får den for en tier.

 

Rune

 

Hei du. Det er jo et alternativ, men i så fall er jeg avhengig av å vite hva slags biler en slik dings som dette står på. Det er i hvert fall litt tynt med RS2-er på MIN lokale skrot... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne står iallefall på alle audier med vacum bremsekraftforsterker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den ikke koster skjorta så kan du bestille 8A0 820 675.

 

Vedder en femmer på at det er den ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det en sånn en? denne fant jeg på en golf2 1,6gl

IMG_0001.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den ikke koster skjorta så kan du bestille 8A0 820 675.

 

Vedder en femmer på at det er den ;)

 

I følge prisene jeg får opp i familiealbumet så kostet den €12 i tyskland. Er usikker på hvor gammel prisen er, men den burde ikke koste mer enn 200 kr i Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte en maken som den på bilde men uten de to ekstra ut takene

 

dele nr 191 611 933 den kosta 107,80,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Paul - jeg noterer meg nr. og gjør et forsøk på denne, dersom betan som Møller har tenkt til å presentere for meg i morgen viser seg å være bom... Mange takk... :)

 

Christian (nok en med bra navn) - akkurat midtpartiet på den dingsen jeg er ute etter ligner på din, men den er mye tynnere og kortere i begge ender. Men som nevnt tidligere har den ett uttak på siden, i tillegg til i begge ender.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.... Delen som Møller hadde tryllet frem fra landet i sør lignet jo ikke mye da. Egentlig lignet den ikke i det hele tatt. For å være helt ærlig lignet den ikke om man så var drita full, blind og la godviljen til... : mad :

 

Så da tror jeg like gjerne at jeg prøver meg på den delen du nevnte på, Paul..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den ikke koster skjorta så kan du bestille 8A0 820 675.

 

Vedder en femmer på at det er den ;)

 

Godt jeg ikke veddet imot!

 

Der Møller kom til kort, visste Paul svaret! Delen jeg bestilte ut fra det anbefalte delenummeret ankom i dag og denne gangen var det riktig! Stjerne i margen, kryss i taket og det som verre er til deg... : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt jeg ikke veddet imot!

 

Der Møller kom til kort, visste Paul svaret! Delen jeg bestilte ut fra det anbefalte delenummeret ankom i dag og denne gangen var det riktig! Stjerne i margen, kryss i taket og det som verre er til deg... : ja :

 

Bare hyggelig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ikke kritiser de 3 gutta i Sfj for mye da,pga de har gjort noen gode forsøk for meg. Det er jo ikke deres feil at det er mangler på delefilmene. Jeg manglet f eks en propp på speilen,og da fikk de sendt et helt speil fra Oslo for å finne ut av det for å vite det til seinere. De er veldig mye mer oppegående enn de som jobba i Larvik den gang jeg gav opp de...

Syntes Roger,Roar og Arne gjør en kjempe jobb jeg(og ikke minst er veldig hyggelige)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.