Anbefalte innlegg

Fått tak i ganske så nyoverhalt apu motor, tenkte og putte denne ned i en 97' Audi A4.

Sitter aeb motor fra før, men den har gått langt.. Mye som må byttes over? Eller er det rimelig plug'and'play? Fikk med komplett ledningsnett og hjerne til apu motoren..

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

APU er vel tverrstilt, så det meste utvendig må vel byttes.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

APU er vel tverrstilt, så det meste utvendig må vel byttes.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Apu er brukt som langstilt i a4 b5. En av de siste modellene. Pappa hadde en slik, bet meg merke i motorkoden pga quickiemart i simpsons 😂

 

Sent fra min SM-T700 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Apu er brukt som langstilt i a4 b5. En av de siste modellene. Pappa hadde en slik, bet meg merke i motorkoden pga quickiemart i simpsons 😂

 

Sent fra min SM-T700 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En forskjell er vel vannpumpe på APU er "utvendig" drevet av viftereim og ikke av registerreim.

Men vet ikke så mye andre forskjeller. Solgte bilen med APU med 360'km, uten noe store problemer med den, utover ett turbobytte, byttet oljekjøler, oljeåndingsplast, en luftslange og div småting. Alt etter 250'km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En forskjell er vel vannpumpe på APU er "utvendig" drevet av viftereim og ikke av registerreim.

Men vet ikke så mye andre forskjeller. Solgte bilen med APU med 360'km, uten noe store problemer med den, utover ett turbobytte, byttet oljekjøler, oljeåndingsplast, en luftslange og div småting. Alt etter 250'km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

APU er lik AEB(058 blokk) bortsett fra at den har elektronisk gasspjeld, andre dyser og toppen er "smallport". Ble levert i både a4 b5 og passat. Har en 2000 passat med slik motor. Vil tror at det går å flytte over alt inkl ledningsnett og hjerne. Men da må du også bytte gasspedal. Evt kan du flytte over gasspjeld fra AEB motoren og bruke det eksisterende ledningsnettet. Husk at dysene må følge ledningsnett og hjerne da de ikke er like

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

APU er lik AEB(058 blokk) bortsett fra at den har elektronisk gasspjeld, andre dyser og toppen er "smallport". Ble levert i både a4 b5 og passat. Har en 2000 passat med slik motor. Vil tror at det går å flytte over alt inkl ledningsnett og hjerne. Men da må du også bytte gasspedal. Evt kan du flytte over gasspjeld fra AEB motoren og bruke det eksisterende ledningsnettet. Husk at dysene må følge ledningsnett og hjerne da de ikke er like

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det Lasse skriver.

058 blokk, smallport og litt mer elektronikk rundt om.

 

APU kan også bli chippet via diagnosekontakten. Usikker hvordan AEB er der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det Lasse skriver.

058 blokk, smallport og litt mer elektronikk rundt om.

 

APU kan også bli chippet via diagnosekontakten. Usikker hvordan AEB er der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.