Anbefalte innlegg

Heisann

 

Kikker på Touran 12 mod og nyere. Ønsker DSG, men er skeptisk da jeg har hørt og lest en del om dette. Er kassene virkelig så dårlig som det blir framstilt? Går det greit å chippe en 105 hk med DSG? Bilene har gått fra 70' og oppover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge mange er de så dårlige som fremstilt ja. Du finner ikke mange biler med DSG som er gått 300 000 uten å skifte kasse eller styreenhet ikke 200 000 heller for den saks skyld..

Ett lokalt persontransportfirma her regner 100 000 km på kassene i caravellene før skifte å kalkulerer med det.

Eg ønsker DSG i min neste ,men nøler litt om det ikke blir noe form for dokumentasjon på at de kassene som blir montert i nye biler ikke er bedre en de som er levert tidligere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke særlig oppløftende lesing dette. Må kanskje tenke manuell allikevel......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mye erfaring med DSG. Men har en Passat som har gått 127 000 km uten problemer. Har en Touran som har gått 77 000 km uten problemer. Kamerat som har Touran som har gått over 200 uten problemer. Følger du ikke opp med oljebytte på kassa vil jeg tro det fort kan bli problemer etterhvert.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nå på tredje bilen med DSG/S-tronic og har kjørt mange kilometer uten ett eneste feilslag. Som med alt annet så er vel vedlikehold og service hemmeligheten.

 

Klart det er nok stor forskjell på en privatbil og en T5 som drar henger og er fullastet hele sitt liv.

 

Jeg bare elsker denne girkassen og så lenge bilen er under garanti er bare å kjøre på mener jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke særlig oppløftende lesing dette. Må kanskje tenke manuell allikevel......

 

Vi har bytta fler manuelle kasser enn dsg kasser på jobben faktisk. Det gjelder Skoda også. Men det er dyrere og bytte dsg hvis den ryker. Selv gikk jeg for manuell men angrer for at jeg ikke gikk for dsg du får motor og gir forsikring som gjelder frem til bilen har gått 200000km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har bytta fler manuelle kasser enn dsg kasser på jobben faktisk. Det gjelder Skoda også. Men det er dyrere og bytte dsg hvis den ryker. Selv gikk jeg for manuell men angrer for at jeg ikke gikk for dsg du får motor og gir forsikring som gjelder frem til bilen har gått 200000km.

 

Hva er det som ryker på manuell kasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva påstå å være svakhetene på DSGene da? hva ryker liksom??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 2015 A3 e-tron og måtte bytte styreenhet (mechatronic) på ca. 20 000 km. Dette var en garantisak. Symptomene var rykk og napp i lave hastigheter (f.eks. køkjøring), samt periodisk varsellampe.

Kassen i min bil er jo veldig spesiell, pga. hybriddriften. Men skjønner det som om den er basert på DSG.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som ryker på manuell kasse?

 

På trykkplata bøyer som regel en av de platene som går inn mot midten seg it så subber man hull i kassa hvis ikke merker dette før det blir hull da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm......er kanskje ikke så illrødt som først antatt. Tommelfingerregel her må vel være vedlikehold av kassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du vurdere en 105 hk,da har den minste dsg kassen med tørrplateclutcher dq200 kasse.Denne er ratet til 250nm ,så her ville jeg ha unngått trimme denne motoren.Det har dessverre vært noe bytte av clutchpakken på disse girkassene .Og er du innenfor garantiperioden så ville jeg heller ikke ha tuklet så mye med trim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satt nettopp på med en taxi her i Stavanger. En touran med diesel å dsg. Den hadde gått snart 550.000km på samme motor og girkasse. Kassen var veldig sliten, og motorlampen lyste men eier hadde vert veldig fornøyd så langt med bilen. Men nå skulle den skiftes ut med ny bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm......er kanskje ikke så illrødt som først antatt. Tommelfingerregel her må vel være vedlikehold av kassen.

 

Hadde tegnet motor og gir forsikring. Har dette selv gjelder til bilen har gått 200000km. Min er over 5år Mn har gått 66000km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm......er kanskje ikke så illrødt som først antatt. Tommelfingerregel her må vel være vedlikehold av kassen.

 

Hadde tegnet motor og gir forsikring. Har dette selv gjelder til bilen har gått 200000km. Min er over 5år Mn har gått 66000km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er årspremie på slik forsikring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er årspremie på slik forsikring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er årspremie på slik forsikring?

 

Det varierer fra bil til bil, motor til motor, kjørelengde til kjørelengde, og hvor du bor :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er årspremie på slik forsikring?

 

Det varierer fra bil til bil, motor til motor, kjørelengde til kjørelengde, og hvor du bor :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betaler ca 4500,- for min 09 Audi a6 2,7 allroad. Full kasko med forsikring på motor, girkasse osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betaler ca 4500,- for min 09 Audi a6 2,7 allroad. Full kasko med forsikring på motor, girkasse osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du vurdere en 105 hk,da har den minste dsg kassen med tørrplateclutcher dq200 kasse.Denne er ratet til 250nm ,så her ville jeg ha unngått trimme denne motoren.Det har dessverre vært noe bytte av clutchpakken på disse girkassene .Og er du innenfor garantiperioden så ville jeg heller ikke ha tuklet så mye med trim.

 

Hei,

 

jeg ser du snakker pm forskjellige typer av DSG kasser, en som tåler 250nm tørrclutch osv, så ser jeg det er noen som snakker om noen kasser som tåler 600 nm? Hva slags dsg kasser er det som står står i VW Tiguan fra 12-14 ? 4 motion 140 hk diesel ? har du peiling på dette ?

 

Vurderer og kjøpe meg en sånn en. tanken bak er at den har god henger kapasitet, ikke at jeg kommer til og kjøre mere enn 5-8 turer i året med bil og henger. og er usikker på om det det er lurt og gå for manuell istedefor? ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I den Tiguan modllen du har sett deg ut,så sitter den største dq500 dsg girkassen som tåler opp til 600nm.Dette er en 7 trins kasse med våt clutchpakke.Kan ikke huske at vi har bytte noen mekatronikker eller noe sånt i disse girkassene .Kan hende et eller annet dobbeltmasse svinghjul på disse Tiguane som er byttet .Det er ikke noe problem å dra henger med disse ,men ville ha låst girkassen i sport eller i kjørt girkassen i lavere gir slik at du holder deg over 2000 omdr i bakker.Lavt turtall med belastning tar livet av dobbeltmassesvinghjul om det er DSG eller manuell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.