#26 Skrevet Juli 29, 2016 se her ja ! Takker for tilbakemelding, dette høres lovende ut! da blir det litt enklere og se etter noe man har lyst på =) er det noe annet som er typisk Tiguan? som man bør se etter osv når man skal se og eventuelt kjøpe ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juli 29, 2016 Hva med Kassen som er i passat b6 og b7 4motion? Vurderte en sånn men slo det fra meg da det var en ulyd på tomgang som mest sannsynlig kom av defekt svinghjul.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juli 29, 2016 er det noe annet som er typisk Tiguan? som man bør se etter osv når man skal se og eventuelt kjøpe ? Skjevslitasje klosser bak (egen tråd om dette) og rust på skiver bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet August 7, 2016 Takker for svar, igjen ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet August 8, 2016 I den Tiguan modllen du har sett deg ut,så sitter den største dq500 dsg girkassen som tåler opp til 600nm.Dette er en 7 trins kasse med våt clutchpakke.Kan ikke huske at vi har bytte noen mekatronikker eller noe sånt i disse girkassene .Kan hende et eller annet dobbeltmasse svinghjul på disse Tiguane som er byttet .Det er ikke noe problem å dra henger med disse ,men ville ha låst girkassen i sport eller i kjørt girkassen i lavere gir slik at du holder deg over 2000 omdr i bakker.Lavt turtall med belastning tar livet av dobbeltmassesvinghjul om det er DSG eller manuell. Finnes det noen oversikt over hvilke modeller som har fått hvilke dsgkasser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet August 8, 2016 http://forum.vacn.no/showthread.php?254259-DSG-typer-DSG6-DSG7-DQ250-DQ500-Passat-TDI177-Tiguan-TDI140-177-etc&highlight=dq250 har en del info om dette (og noen lenker videre). Men noen fullgod totaloversikt har jeg ikke sett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet August 8, 2016 Ikke mye erfaring med DSG. Men har en Passat som har gått 127 000 km uten problemer. Har en Touran som har gått 77 000 km uten problemer. Kamerat som har Touran som har gått over 200 uten problemer. Følger du ikke opp med oljebytte på kassa vil jeg tro det fort kan bli problemer etterhvert. Sent from my iPhone using Tapatalk Ja du og du. Dersom en automatgirkasse ikke makter 127 000 uten problemer er det virkelig dårlige greier. En automatgirkasse bør gå minimum 500 000 uten problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet August 8, 2016 Ja du og du. Dersom en automatgirkasse ikke makter 127 000 uten problemer er det virkelig dårlige greier. En automatgirkasse bør gå minimum 500 000 uten problemer. Det er sant Dag,men nå er jo de "fleste" zf kassene på vag mellom tidlig 90 til godt utpå 2000 havarert da,endel før 127.000 og[emoji122]. Men møller påsto jo at det ikke skulle byttes olje på disse,så da går det slik. Men så lenge det holder garantitiden er det vell godt nok Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...