Transporter med 180 TDI bare å styre klar?

Anbefalte innlegg

Er jo ikke ett ukjent fenomen at disse motorene er drit, Men hvorfor?? Er det tatt ut for mye effekt? Er bilene de står i for tunge?

Samme problem på Amarok?

 

Eg trodde jo at så lenge motoren var byttet en gang så var det safe. En eg kjenner kjører en sånn som er på 4 motor nå kjørt rett over 230 000 km. (Ambulanse) han har fått lynkurs i etterfylling og peiling av olje 😜

Eg ser litt på Transporter og de kjekke har jo denne motoren uheldigvis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel stempelringene som ryker, og dersom de ryker er de vel rett og slett underdimensjonerte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men er det ikke normalt og utbedre og finne en annen løsning når sånne problem dukker opp tenker på alle Ambulansene spesielt. som har fått byttet motor flere ganger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vag er vel ikke akkurat best kjennt for å rydde opp etter seg....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hørt noe om at noen Amaroker bruker olje eller blitt bytta motor på enda! sjøl om 163/180 Hesteren er samme motor, tydeligvis transporter(ambulanse) problem!

 

Er vel helst transporteren som ikke tåler den harde ambulanse kjøringa :P full gass fra start til stop der vel!

 

Fattern sin t5 (2011)med 180 hestern, manuell og 4motion. Har gått 145 000 no uten noen større problemer enda!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som tung last og hard kjøring med kald motor er problemet tror jeg. Ambulanser er jo typisk biler som er tungt lastet og blir kjørt ganske hardt når det er behov. Det samme gjelder sikkert håndtverkerbiler som er firmaeide og ikke privateide også da folk generelt bryr seg mindre om servicebilen/firmabilen sin... Leser stadig ryktene om disse elendige motorene men det går tross alt ganske mange biler med motoren på veien.

 

Når det gjelder Amarok så har den annen vinkling på motoren da den er rettstilt. Den skal ikke slite med noe forbruk av olje eller noe slik av hva jeg har klart å finne ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tung last skal jo virkelig ikke være et problem. Dersom motoren ryker om man laster bilen til bristepunktet rett som det er, sier det seg selv at motoren er dårlig. Hard kjøring med kald motor er aldri gunstig, men tung last skal ikke under noen omstendighet føre til motorhavari. Da er motoren enkelt og greit for dårlig. Det er ikke til å komme utenom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tung last skal jo virkelig ikke være et problem. Dersom motoren ryker om man laster bilen til bristepunktet rett som det er, sier det seg selv at motoren er dårlig. Hard kjøring med kald motor er aldri gunstig, men tung last skal ikke under noen omstendighet føre til motorhavari. Da er motoren enkelt og greit for dårlig. Det er ikke til å komme utenom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står ikke ambulanser stort sett med motorvarmer? Husker gamle sjefen min kjøpte ambulanse for noen år siden (T3?), kom langt oppi nord. Lav km og stod ellers i varm garasje med motorvarmer.

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står ikke ambulanser stort sett med motorvarmer? Husker gamle sjefen min kjøpte ambulanse for noen år siden (T3?), kom langt oppi nord. Lav km og stod ellers i varm garasje med motorvarmer.

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 2015 model med denne motoren.jobber som tømrer og bilen blir ofte brukt til og trekke henger osv...

Gjorde meg kjent med motorproblemene før jeg kjøpte den ny og det viser at 2015 modellene har oppgradert oljekjøler.

Man kan følge med på oljetempen i kjørecomputeren.

 

Ikke nevneverdig oljeforbruk på min og ville ikke ha problemer med og kjøpt samme bil igjen,men er klart en fordel og finne en med den oppgraderte oljekjøleren da disse tydligvis tåler hardere belastning uten og gå for varme noe ambulansene sliter med,derav oljeforbruk etterfulgt motorras.

 

Husk at disse bilene fort veier nærmere 3 tonn og her er det full gass på kald motor hele tiden og full stopp ved ankomst etter en enorm belastning.

Dette skjer ikke ved fornuftig håndverkerkjøring;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 2015 model med denne motoren.jobber som tømrer og bilen blir ofte brukt til og trekke henger osv...

Gjorde meg kjent med motorproblemene før jeg kjøpte den ny og det viser at 2015 modellene har oppgradert oljekjøler.

Man kan følge med på oljetempen i kjørecomputeren.

 

Ikke nevneverdig oljeforbruk på min og ville ikke ha problemer med og kjøpt samme bil igjen,men er klart en fordel og finne en med den oppgraderte oljekjøleren da disse tydligvis tåler hardere belastning uten og gå for varme noe ambulansene sliter med,derav oljeforbruk etterfulgt motorras.

 

Husk at disse bilene fort veier nærmere 3 tonn og her er det full gass på kald motor hele tiden og full stopp ved ankomst etter en enorm belastning.

Dette skjer ikke ved fornuftig håndverkerkjøring;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.