Blinkende bremselys på Audi A8 4.2TDI - Hjelp!

Anbefalte innlegg

Fattern har ett problem på sin Audi A8 2007 mod. Saken er at bremselyset på BEGGE høyre bak-lykter (på skjerm og bakluke) blinker konstant, og urytmisk. Har tatt av deksel bak og prøvd å rikke litt på kontakter og ledninger, men utgjør ingen forskjell. For meg ser det ikke ut som det er tilgang til lykt eller festeanordning ved å fjerne deksel i bagasjerom?

Noen som har noe erfaringer med lignende, eller tips til hva man kan gjøre i neste steg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fattern har ett problem på sin Audi A8 2007 mod. Saken er at bremselyset på BEGGE høyre bak-lykter (på skjerm og bakluke) blinker konstant, og urytmisk. Har tatt av deksel bak og prøvd å rikke litt på kontakter og ledninger, men utgjør ingen forskjell. For meg ser det ikke ut som det er tilgang til lykt eller festeanordning ved å fjerne deksel i bagasjerom?

Noen som har noe erfaringer med lignende, eller tips til hva man kan gjøre i neste steg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ta utnoe rundt deksler plugger for å skru av lykta. Jeg har komplette lykter til høyre side liggende evt

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ta utnoe rundt deksler plugger for å skru av lykta. Jeg har komplette lykter til høyre side liggende evt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den første setninga forsto jeg ikke helt? Er jo bare noen braketter bak i der, og så ser jeg 2 gjennomføringer hvor det går kabler igjennom. Kjekt å vite tilfelle han trenger de :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den første setninga forsto jeg ikke helt? Er jo bare noen braketter bak i der, og så ser jeg 2 gjennomføringer hvor det går kabler igjennom. Kjekt å vite tilfelle han trenger de :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noen runde plugger i noen plastdeksler man kan fjerne. Så kommer man til skruene til lyktene. Noen år siden jeg gjorde det så husker ikke helt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noen runde plugger i noen plastdeksler man kan fjerne. Så kommer man til skruene til lyktene. Noen år siden jeg gjorde det så husker ikke helt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det i plastikkramme rundt åpningen til bagasjerommet? Pris for lyktesatsen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det i plastikkramme rundt åpningen til bagasjerommet? Pris for lyktesatsen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det. Husker ikke helt 2000kr for begge høgre side. Ser di er oppe i 1500 kr ++ pr stk brukte div steder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det. Husker ikke helt 2000kr for begge høgre side. Ser di er oppe i 1500 kr ++ pr stk brukte div steder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen tips på problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen tips på problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt før i tråden, det er en smal sak å ta ut lyktene. Kan være lurt å ha en ny tettningslist (tettningskit) rundt lykten.

Jeg ville ha målt spenningen til lykten, for å finne ut om det er lykten som skaper blinkingen eller om det kommer fra bilen.

Det er ganske enkelt å åpne lyktene (etter hva jeg husker), så det burde være mulig å fikse feilen, om man har litt elektrisk kunnskap.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.