VW Caddy, ulyd ved kald motor (Spør på vegne av tidligere medlem)

Anbefalte innlegg

Sakset fra Espen Hamre:

Har kjøpt en Caddy av en sleip jævel ned i Fredrikstad.. som har en vanvittig ulyd på kald motor, men høres fin ut på varm..

Når jeg starter med kald motor så kommer den lyden i noen sekunder, deretter "slår" den bare noen ganger så gir det seg, men ruser jeg motoren eller kjører avgårde så kommer lyden tilbake hver gang jeg slipper gasspedalen. På varm motor er lyden ikke merkbar.

To videoer av lynde:

Noen som har noen ideer hva problemet er ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sakset fra Espen Hamre:

Har kjøpt en Caddy av en sleip jævel ned i Fredrikstad.. som har en vanvittig ulyd på kald motor, men høres fin ut på varm..

Når jeg starter med kald motor så kommer den lyden i noen sekunder, deretter "slår" den bare noen ganger så gir det seg, men ruser jeg motoren eller kjører avgårde så kommer lyden tilbake hver gang jeg slipper gasspedalen. På varm motor er lyden ikke merkbar.

To videoer av lynde:

Noen som har noen ideer hva problemet er ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut noe lurt?

Har en tilsvarende raklelyd/skramlelyd på kald motor og tomgang. Forsvinner straks jeg gir ett puff på gasspedalen.

Er en 2009 A4 2.0tdi jeg har, men motorene er ganske like tror jeg rent mekanisk.

Har en liten teori om EGR eller en annen aktiv komponent, siden den forsvnner i det jeg trykker gassen, nesten før turtallet går opp. Får meg til å tenke at de ikke er ett løst deksel eller noe, som jeg forøvrig heller ikke han finne på motoren.

På varm motor er den ikke der, og det er vel på kald motor mest eksps tilbakeføres gjennom egr for å holde temperaturen oppe i forbrenningskammeret...

Noen som har noen tanker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.