#1 Skrevet Juli 14, 2016 Hei.. Sliter med å få skikkelig bremser / Håndbrekk på høyere side bak på en Audi S2 Avant.. Det er nye bremserør, nye skiver og klosser og sleider og caliper.. Men uansett hvor mye jeg lufter å står i så får jeg ikke bremser på høyere side bak. Det jeg stusser litt over på denne bilen når jeg skulle lufte bremsene første gangen, var att vis jeg lufter på tradisjonelt vis, ved å pumpe pedal. Så går det kun en gang, så mister jeg pedalen. (Dette gjelder uansett om det er fremme eller bak.) Så jeg har måttet bruke vakuum og suge ut vesken, da får jeg tilbake pedal og bremser på alle hjul untatt høyere bak. virker som den ligger uttil der også men minimalt med effekt på bremsene, låser ikke hjulet på løs grus ved bremsing. Noen som har tips til hva dette kan være ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 14, 2016 Hei.. Sliter med å få skikkelig bremser / Håndbrekk på høyere side bak på en Audi S2 Avant.. Det er nye bremserør, nye skiver og klosser og sleider og caliper.. Men uansett hvor mye jeg lufter å står i så får jeg ikke bremser på høyere side bak. Det jeg stusser litt over på denne bilen når jeg skulle lufte bremsene første gangen, var att vis jeg lufter på tradisjonelt vis, ved å pumpe pedal. Så går det kun en gang, så mister jeg pedalen. (Dette gjelder uansett om det er fremme eller bak.) Så jeg har måttet bruke vakuum og suge ut vesken, da får jeg tilbake pedal og bremser på alle hjul untatt høyere bak. virker som den ligger uttil der også men minimalt med effekt på bremsene, låser ikke hjulet på løs grus ved bremsing. Noen som har tips til hva dette kan være ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 20, 2016 (endret) Hva med å lufte med overtrykk i bremsevæskebeholderen. Jeg bruker 0,5 bar trykk, som er ganske forsiktig, og tar litt tid. For mye trykk kan føre til sprukket bremsevæskebeholder om man overdriver skikkelig. Det kan være at du har en sliten master sylinder, og at det kommer luft inn der når du går av pedalen. Har du sjekket at bremsekalipperen på høyre side er ok, dvs kan stempelet og klaven bevege seg fritt til fult utslag ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...