#1 Skrevet Juli 15, 2016 Hei. Lurte på om en bil som originalt ble levert med bremseskjold nå med nye pkk får 2'er feil hvis bremseskjold er helt fjernet? Lest en del forumposter både fra bmw forumet og volvo forumet at så lenge de fjerna bremseskjold helt før pkk så fikk de ikke merknad på det. Er dette fortsatt reelt? Fant et punkt som nevner festing av bremseskjold, men jeg er ingen mekaniker så usikker på tolkning av de ulike punktene som omhandler bremser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2016 Hei. Lurte på om en bil som originalt ble levert med bremseskjold nå med nye pkk får 2'er feil hvis bremseskjold er helt fjernet? Lest en del forumposter både fra bmw forumet og volvo forumet at så lenge de fjerna bremseskjold helt før pkk så fikk de ikke merknad på det. Er dette fortsatt reelt? Fant et punkt som nevner festing av bremseskjold, men jeg er ingen mekaniker så usikker på tolkning av de ulike punktene som omhandler bremser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2016 Jeg har alltid hørt at det ikke er påbudt. Snap Drive anbefalte samboeren å bytte dem i framtiden da 2 av hennes var så-og-si ikke eksisterende pga rust på hennes golf5. De skrev ikke det ned som feil, selvom jeg har hørt det verkstedet er ekstra pirkete. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2016 Jeg har alltid hørt at det ikke er påbudt. Snap Drive anbefalte samboeren å bytte dem i framtiden da 2 av hennes var så-og-si ikke eksisterende pga rust på hennes golf5. De skrev ikke det ned som feil, selvom jeg har hørt det verkstedet er ekstra pirkete. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2016 Hadde en som hang og slang på Golf 5 vi har, fjernet den helt og den gikk rett igjennom EU. Bremser er dog mer utsatt uten, så har du mulighet til å montere ny anbefales det. Noen biler må man av med lager og alt for å bytte, så kan være greit å bytte samtidlig som et evnt lagerbytte. Edit: Dessverre så går dette mye på skjønn, du kan risikere å møte en kontrollør som tar jobben sitt litt vel alvorlig, da kan du risikere å få feil på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 15, 2016 Hadde en som hang og slang på Golf 5 vi har, fjernet den helt og den gikk rett igjennom EU. Bremser er dog mer utsatt uten, så har du mulighet til å montere ny anbefales det. Noen biler må man av med lager og alt for å bytte, så kan være greit å bytte samtidlig som et evnt lagerbytte. Edit: Dessverre så går dette mye på skjønn, du kan risikere å møte en kontrollør som tar jobben sitt litt vel alvorlig, da kan du risikere å få feil på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 15, 2016 Det er nemlig akkurat den utfordringen med at lager må ut som gjør at dette ble aktuelt. Kommer nyoppussa bærearmer både foran og bak utpå våren, så lite lyst å presse ut lager og inn med nye på de gamle bærearmene nå til kontrollen i oktober og bremseskjoldene er MEGET shabby. Edit: Blir da i hvertfall å forsøke en pkk med de fjernet da det virker å være mulig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 15, 2016 Det er nemlig akkurat den utfordringen med at lager må ut som gjør at dette ble aktuelt. Kommer nyoppussa bærearmer både foran og bak utpå våren, så lite lyst å presse ut lager og inn med nye på de gamle bærearmene nå til kontrollen i oktober og bremseskjoldene er MEGET shabby. Edit: Blir da i hvertfall å forsøke en pkk med de fjernet da det virker å være mulig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 15, 2016 Bremseskjold er ikke påbudt, men skal være i god stand og sitte fast hvis de er der. Driver med pkk på tunge kjøretøy og det er dette vi praktiserer, men absolutt anbefalt å ha de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 15, 2016 Bremseskjold er ikke påbudt, men skal være i god stand og sitte fast hvis de er der. Driver med pkk på tunge kjøretøy og det er dette vi praktiserer, men absolutt anbefalt å ha de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 15, 2016 har samme erfaringa som de andre her. jeg var på risløkka å godkjente ombygging på golfen for en del år siden, de brøy seg ingenting om at det manglet bremseskjold 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 15, 2016 har samme erfaringa som de andre her. jeg var på risløkka å godkjente ombygging på golfen for en del år siden, de brøy seg ingenting om at det manglet bremseskjold 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 16, 2016 Det er nemlig akkurat den utfordringen med at lager må ut som gjør at dette ble aktuelt. Kommer nyoppussa bærearmer både foran og bak utpå våren, så lite lyst å presse ut lager og inn med nye på de gamle bærearmene nå til kontrollen i oktober og bremseskjoldene er MEGET shabby. Edit: Blir da i hvertfall å forsøke en pkk med de fjernet da det virker å være mulig Du kan jo kappe de, slik at du får montert uten å demontere noe annet... Bare male de etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 16, 2016 Det er nemlig akkurat den utfordringen med at lager må ut som gjør at dette ble aktuelt. Kommer nyoppussa bærearmer både foran og bak utpå våren, så lite lyst å presse ut lager og inn med nye på de gamle bærearmene nå til kontrollen i oktober og bremseskjoldene er MEGET shabby. Edit: Blir da i hvertfall å forsøke en pkk med de fjernet da det virker å være mulig Du kan jo kappe de, slik at du får montert uten å demontere noe annet... Bare male de etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...