Tankmåler virker ikke (A4)

Anbefalte innlegg

Har nettopp hatt min A4 (2000 mod) inne til 120.000 km service på VAG-verksted. Rett før servicen sluttet tankmåleren å virke (ikke bevegelse da tenninga ble slått på), men kjørelengden beregnet av kjørekomputeren stemte med antall liter på tanken. Da jeg fikk tilbake bilen to dager senere, hadde de byttet giveren i tanken, da denne visstnok var defekt. Da virket instrumentet igjen, men neste dag var den helt død igjen. Stakk innom verkstedet, og de demonterte hele instrumentet, loddet koblingen til tankmåleren, og det virket igjen.....i en dag.... Nå er det like dødt igjen. Konklusjonen fra verkstedet er at instrumentet må byttes (dvs alt, inkl speedo, turteller, temp osv). Prisen på herligheten er over 6600,- kun for instrumentet.

Noen som har vært borti dette? Vet noen evt om det kan skaffes billigere fra Tyskland?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er et skudd i det blinde, men jeg sliter med det samme idag på min 93 mod passat bare at det er tempgiveren som ryker i ett sett...

Kilden var en spenningsregulator som leverte dobbel så høy spenning som den skulle og brannt opp føleren. Skal bytte den og sette i ny føler imorgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.