Diskusjonstråd VACN Rudskogen 16, 27-28 August

Anbefalte innlegg

Har hatt min mk7 Golf GTi i et par uker bare, den har gått 23.000 nå. Kan jeg forvente at bremsene tåler en helg eller må jeg ha med et ekstra sett klosser? Har kjørt annen bil med gateslicks og det brukte MYE bremser, men vet ikke hva erfaringen er med mk7 på godt brukte sommerdekk?

 

Bremsene går det nok veldig greit med. Ville heller hatt med et ekstra sett med dekk hvis de er slitte :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, planen er å kjøre dem opp og kjøpe skikkelige dekk etterpå. :)

 

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid lurt med et ekstra sett med klosser.

Slitte dekk gir bedre grep inntill et visst punkt... :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil også si at bremseklossbruk også avhenger en del av korrekt bremseteknikk, i tillegg til selvsagt type klosser.

Ligger man på bremsene ned angsten bla. vil klossene raskere spises opp, samt risikoen for "koking av bremsevæske"

 

Det har også vært kommunisert til oss med at Kollevold kommer på vårt treff, de har med både klosser og bremsevæske ifra Ferrodo, som alle medlemmer har rabatt på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et par ting jeg lurer på; Har s4 b8, regner med den er klasse 2 .333hk. Er ikke noe restriksjoner på dekk med eller uten bur? Kjører uten bur og lurer på å skaffe meg gateslicks for fremtidig banekjøring. Og bekledning ved banekjøring, er det bare vanlig heldekte klær,bukse,genser osv? Trenger ikke kjøredress osv? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et par ting jeg lurer på; Har s4 b8, regner med den er klasse 2 .333hk. Er ikke noe restriksjoner på dekk med eller uten bur? Kjører uten bur og lurer på å skaffe meg gateslicks for fremtidig banekjøring. Og bekledning ved banekjøring, er det bare vanlig heldekte klær,bukse,genser osv? Trenger ikke kjøredress osv? :)

Hei Mats, om du leser reglementet det er linket til over her i første post får du svar på alle dine spm. Skulle du mot formodning sitte igjen med noen ikke nøl med å spørre oss. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Mats, om du leser reglementet det er linket til over her i første post får du svar på alle dine spm. Skulle du mot formodning sitte igjen med noen ikke nøl med å spørre oss. :)

 

Fra reglementet:

5.9 DEKK/FELG Racingslicks (for sommertreff) eller rally/ispigg (for vintertreff) er kun tillatt i klasse 3 om ikke annet er informert.

 

På vintertreff har ispigg i alle fall blitt tillatt med halvbur eller evt nyere bil. Hvordan er det med slicks på sommertreff? Er det kun i klasse 3 eller er annet blitt informert? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra reglementet:

5.9 DEKK/FELG Racingslicks (for sommertreff) eller rally/ispigg (for vintertreff) er kun tillatt i klasse 3 om ikke annet er informert.

 

På vintertreff har ispigg i alle fall blitt tillatt med halvbur eller evt nyere bil. Hvordan er det med slicks på sommertreff? Er det kun i klasse 3 eller er annet blitt informert? :)

Vi hadde en diskusjon rundt dette etter sist vintertreff og endte opp på denne ordlyden. Så det er dette som gjelder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Racingslicks gjelder vel bare uskårne stcc-dekk og lignende, ikke vei-godkjente gateslicks som Toyo R888, Federal RS-R o.l?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var r888 og federal rsr f.eks jeg tenkte på ihvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Racingslicks gjelder vel bare uskårne stcc-dekk og lignende, ikke vei-godkjente gateslicks som Toyo R888, Federal RS-R o.l?

 

Gategodkjente dekk er ikke noe problem nei. Kun helslicks beregnet på racing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Roger skriver, alle gategodkjente dekk er ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så at E30 meet hadde Photoheat på banen, er det noe vi kunne tenke oss å gjort ? Det kan vel også bli noen tøffe klipp til videoene som lages etter treffene her :)

 

Edit (Fant et bilde på FB) :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så at E30 meet hadde Photoheat på banen, er det noe vi kunne tenke oss å gjort ? Det kan vel også bli noen tøffe klipp til videoene som lages etter treffene her :)

 

Edit (Fant et bilde på FB) :

Vi har snakket om det, men det vil fort ta en time+ å arrangere. Tid som man ikke får kjørt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på hvordan det er med mulighet for lading for hybrid biler på Rudskogen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Christian, Rudskogen Motorpark har ikke installert egne ladestasjoner på baneanlegget. Lading av elbil blir i så fall på de strømpostene som er blitt satt ut til generell bruk. Lading gjøres via Schuko-uttak og ladestrøm begrenset oppad til 10 ampere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett veldig dumt og teoretisk spørsmål. Om jeg mot formodning rekker å ha bil klar før skogen, _MÅ _ jeg kjøre som lisens bil om jeg ikke har skilt men har helbur i tillegg? Maaange år siden jeg har kjørt på bane og null erfaring med bilen på bane sånn den er nå så fort kommer det aldri i verden til å gå i starten [emoji14]

 

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett veldig dumt og teoretisk spørsmål. Om jeg mot formodning rekker å ha bil klar før skogen, _MÅ _ jeg kjøre som lisens bil om jeg ikke har skilt men har helbur i tillegg? Maaange år siden jeg har kjørt på bane og null erfaring med bilen på bane sånn den er nå så fort kommer det aldri i verden til å gå i starten [emoji14]

 

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Nbf krever at bil med bur kjører sammen med andre med bur, i klasse 3. Så der får vi ikke gjort noe dessverre.

 

Det du kan gjøre er å suge tak i en av oss i crew/styret så kan du helt sikkert få sitte på noen runder. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nbf krever at bil med bur kjører sammen med andre med bur, i klasse 3. Så der får vi ikke gjort noe dessverre.

 

Det du kan gjøre er å suge tak i en av oss i crew/styret så kan du helt sikkert få sitte på noen runder. :)

 

ser den , var ikke snakk om å kjøre alle heat sammen med skilt isåfall :P

 

lærer jo ikke akkurat å kjenne _min_ bil av å sitte på med dere da ;) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser den , var ikke snakk om å kjøre alle heat sammen med skilt isåfall [emoji14]

 

lærer jo ikke akkurat å kjenne _min_ bil av å sitte på med dere da ;) hehe

Vi skiller ikke på skilt lenger. Det er uten bur over og under 5kg pr hk og biler med bur. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor søkes det om å kunne bruke en kabriolet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor søkes det om å kunne bruke en kabriolet?

 

Hvis det er R8en er det greit så lenge du kjører med taket oppe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok et spørsmål om kjøre klasser.. Forstår det som at det skal være, men alikevel, må det være hel bur i klasse 3 og driftheat, eller holder det med halvbur når man oppfyller alle andre krav? Kjørte i både klasse 2 og 3 på Våler??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du kjøre klasse 3 må du ha helbur i følge NBF sine regler.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok et spørsmål om kjøre klasser.. Forstår det som at det skal være, men alikevel, må det være hel bur i klasse 3 og driftheat, eller holder det med halvbur når man oppfyller alle andre krav? Kjørte i både klasse 2 og 3 på Våler??

Som Kjell skriver så er det helbur som gjelder i drift/oppvisningsheat og kl. 3.

 

Dette er et krav fra NBF. Dessverre så var de i utslipp (innleid for helgen) ikke godt nok informert av sine ansvarlige (som vi hadde gitt beskjed til).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.