#1 Skrevet Juli 17, 2016 Hei dere, På lengre bilturer har jeg alltid hatt med en reservenøkkel til bilen i tilfelle jeg mister hovednøkkelen. Legger den typisk i en bag, som jo på deler av turen vil ligge i bilen (bagasjerommet). Men nå har jeg Audi Advanced key, og det slår meg: Bilen låser vel ikke dersom den ene nøkkelen ligger i bilen? Må jeg bære to nøkler med meg hele tiden? I så tilfelle er det en dårlig designet løsning spør du meg... Har noen forsøkt dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 17, 2016 Hei dere, På lengre bilturer har jeg alltid hatt med en reservenøkkel til bilen i tilfelle jeg mister hovednøkkelen. Legger den typisk i en bag, som jo på deler av turen vil ligge i bilen (bagasjerommet). Men nå har jeg Audi Advanced key, og det slår meg: Bilen låser vel ikke dersom den ene nøkkelen ligger i bilen? Må jeg bære to nøkler med meg hele tiden? I så tilfelle er det en dårlig designet løsning spør du meg... Har noen forsøkt dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 17, 2016 Det skal vel følge med en plastik nøkkel som man kan ha i lommeboken og en holder til denne som festes i hanskerommet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 17, 2016 Det skal vel følge med en plastik nøkkel som man kan ha i lommeboken og en holder til denne som festes i hanskerommet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 17, 2016 Hmm. Tror ikke jeg har en sånn. Er en 16-modell, mulig de har slutta med det? Men om nøkkelen festes i hanskerommet, er jeg ikke egentlig like langt (fremdeles inni bilen)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 17, 2016 Hmm. Tror ikke jeg har en sånn. Er en 16-modell, mulig de har slutta med det? Men om nøkkelen festes i hanskerommet, er jeg ikke egentlig like langt (fremdeles inni bilen)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 18, 2016 Kort svar, er nøkkel i bilen er bilen ikke låst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 18, 2016 Kort svar, er nøkkel i bilen er bilen ikke låst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 19, 2016 Kort svar, er nøkkel i bilen er bilen ikke låst. Det stemmer ikke på min A6 i alle fall. Hvis bilen låses med en nøkkel inni og en annen utenfor bilen, er det kun mulig å åpne med nøkkelen utenfor, du kan ikke låse bilen uten en nøkkel rett utenfor, og du kan ikke låse opp uten en nøkkel rett utenfor. Du kan vel heller ikke starte med nøkkelen utenfor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 19, 2016 Kort svar, er nøkkel i bilen er bilen ikke låst. Det stemmer ikke på min A6 i alle fall. Hvis bilen låses med en nøkkel inni og en annen utenfor bilen, er det kun mulig å åpne med nøkkelen utenfor, du kan ikke låse bilen uten en nøkkel rett utenfor, og du kan ikke låse opp uten en nøkkel rett utenfor. Du kan vel heller ikke starte med nøkkelen utenfor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 19, 2016 Legg den i litt alufolie, vips så er den 'borte' for bilens del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 19, 2016 Legg den i litt alufolie, vips så er den 'borte' for bilens del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 20, 2016 Den sorte nøkkelen leveres fortsatt med når bilen er ny. Denne tar du med deg i f.eks lommeboka di eller veska til sjefen, så om uhellet skulle være ute å du mister hovednøkkel så låser du opp bilen med plastikknøkkelen. Er jo fortsatt nøkkelhull i dørene på disse bilene. På A4`n jeg hadde var det da en plastikkholder i hanskerommet som jeg kunne parre plastikknøkkelen med slik at jeg kunne bruke den i tenningslåsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 27, 2016 Det stemmer ikke på min A6 i alle fall. Hvis bilen låses med en nøkkel inni og en annen utenfor bilen, er det kun mulig å åpne med nøkkelen utenfor, du kan ikke låse bilen uten en nøkkel rett utenfor, og du kan ikke låse opp uten en nøkkel rett utenfor. Du kan vel heller ikke starte med nøkkelen utenfor. Dette fungerer på min også viser det seg, dermed var det ikke noe problem å la en nøkkel "ligge igjen" f.eks. på ferja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...