#1 Skrevet Juli 21, 2016 Sliter med bremsa på rs2'n min. Når jeg tramper inn bremsepedalen piper det og lyser "brakes" i speedometeret. Samtidig siger pedalen sakte innover. Noen som har tips til hva det kan være? Den er hard og siger ikke når tenninga er av, men det skjer når bilen er starta. Har prøvd og lufte to ganger, uten hell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 21, 2016 Du har ingen lekkasje noe sted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 21, 2016 Bremsebomba gåen...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 21, 2016 https://www.autohausaz.com/audi-auto-parts/audi-brake_accumulator-replacement.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 22, 2016 Du har ingen lekkasje noe sted? har prøvd å sette trykk på tanken, men da var det ingen lekkasjer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 22, 2016 Bremsebomba gåen...? Har vært inne på tanken, men det er vel ingen annen mulighet for å finne ut om den er filler enn å bytte til en annen? https://www.autohausaz.com/audi-auto-parts/audi-brake_accumulator-replacement.html er det samme på 100 og s4 som på rs2? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 22, 2016 Det er jeg ikke sikker på , men la ut linken bare for å illustrere hva jeg mente ... Hadde samme problem på min Audi 200 20v en gang for lenge siden, og da var det denne som forårsaket problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 22, 2016 Kan sjekke i etka senere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 22, 2016 Det er jeg ikke sikker på , men la ut linken bare for å illustrere hva jeg mente ... Hadde samme problem på min Audi 200 20v en gang for lenge siden, og da var det denne som forårsaket problemet Kan sjekke i etka senere Okei takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 22, 2016 Delenummer på "bomba" til 80 avant RS2 er 4A0612061D til CH-NR 8C-S-000368, og fra CH-NR 8C-S-000369 >>er det 8A0612061. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 23, 2016 Delenummer på "bomba" til 80 avant RS2 er 4A0612061D til CH-NR 8C-S-000368, og fra CH-NR 8C-S-000369 >>er det 8A0612061. Takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 8, 2016 Noen som veit om det bare er å bytte den? har fått ny fra FEBI nå. Om noen veit om en guide eller lignende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 8, 2016 Det er rett frem å bytte. Dog anbefaler jeg deg at du pumper på bremsepedalen mange ganger etter at motoren har stoppet, ellers vil du få trykket nærmest eksploderende i ansiktet når du skrur av tilkoblingen hvis bomben er halvveis defekt og klarer fortsatt å lagre litt trykk. Snakker av erfaring Når du først skal bytte bomben så anbefaler jeg deg å bytte servooljen samtidig om ikke dette er gjort nylig. Du vil merke at styringen blir noe lettere, eller mye lettere i mitt tilfelle som hadde original servoolje. Når jeg byttet væske var det mye rimeligere på bilextra enn noe annet sted. Si du skal ha hydraulikkolje for citroen så vil du få riktig, mener det het LHM+ Alternativt originalolje ifra Møller. Systemet tar ca. 1 liter om du tømmer systemet helt. Dvs. svinger med hjulene av bakken frem og tilbake for å tømme tannstangen, husk bare å samle opp all væsken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 9, 2016 Det er rett frem å bytte.Dog anbefaler jeg deg at du pumper på bremsepedalen mange ganger etter at motoren har stoppet, ellers vil du få trykket nærmest eksploderende i ansiktet når du skrur av tilkoblingen hvis bomben er halvveis defekt og klarer fortsatt å lagre litt trykk. Snakker av erfaring Når du først skal bytte bomben så anbefaler jeg deg å bytte servooljen samtidig om ikke dette er gjort nylig. Du vil merke at styringen blir noe lettere, eller mye lettere i mitt tilfelle som hadde original servoolje. Når jeg byttet væske var det mye rimeligere på bilextra enn noe annet sted. Si du skal ha hydraulikkolje for citroen så vil du få riktig, mener det het LHM+ Alternativt originalolje ifra Møller. Systemet tar ca. 1 liter om du tømmer systemet helt. Dvs. svinger med hjulene av bakken frem og tilbake for å tømme tannstangen, husk bare å samle opp all væsken. Okei, hjertelig takk for bra info 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...