#1 Skrevet Juli 25, 2016 Anbefaling av boost controller? Mbc? Min n75 ventil overbooste bare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2016 La n75 stå også kjøper du bare en billig kontroller til å justere makstrykket Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 26, 2016 Blir så sjukt mange slanger Osv viss eg skal parallell koble det. 20x slangeklemme og lekkasje punkt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 26, 2016 Blir akkurat like mange slanger med manuell som med N75. Men du må la stikket til N75 stå på sånn at bilen "tror" at den er koblet til. Så bruker du den manuelle til å justere maks trykket... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 26, 2016 Stor forskjell på ka type mbc man velge? Trodde han meinte å ha begge 2. Da må man ha 2 t stykker Osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 26, 2016 Slangene kobler du over fra N75 til boost controlleren. Men selve N75 ventilen må være tilkoblet til det elektriske sånn at bilen tror den fremdeles styrer. Hvis ikke får du feilmelding. Angående valg av MBC så er det en del å velge mellom. Men en enkel som bruker kule og fjær pleier å funke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2016 Denne her har jeg kjøpt mange av, ikke èn har feilet enda eller begynt å gi et annet trykk enn det jeg har stilt den ikke på. Noen av disse står montert helt i front av bilen utildekket sommer som vinter. http://www.ebay.com/itm/NXS-MANUAL-BOOST-CONTROLLER-300ZX-GSX-GST-STI-RX7-MBC-/260339251962?hash=item3c9d6dbafa:m:m3QXMKLlTIV2YgH3m7wnlMQ&vxp=mtr Legg også merke til at det er livstidsgaranti på denne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 26, 2016 Mente sånn du fryktet. Men trenger bare 2 klemmer og eikran med justering inn og ut som du setter på slangen ned til wg for å ta trykk toppenom du skjønner Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 27, 2016 Jaa skjønner, men er det bedre å fjerne den heilt og ha kontakta i eller sette den på slangen til wg er også folk som parallell kobla den men det blir mye koblinge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 27, 2016 Har benyttet denne typen på mine prosjekter så langt. http://www.ebay.com/itm/Turbo-XS-High-Performance-Manual-Boost-Controller-BC-HPBC-Authentic-/360546436913?hash=item53f23e0731:m:mZhz1qC73WkMwfPrn--F7fg&vxp=mtr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 27, 2016 Du må ikke ha slanger på begge. Det vil bare skape trøbbel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 27, 2016 Hvorfor blir det trøbbel? Mottrykksjustering er jo veldig stabilt og responsivt, jeg har ofte henta noen hundre omdreininger med respons ved å kjøre mottrykk på WG. Sliter med at min RS2 med N75 overlader i femte og sjettegir. Alt originalt og mer eller mindre alt nytt også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 27, 2016 Bare for å si det så kjører jeg større turbo og tuninga er ment for 22 psi typ 1.4 bar, men n75 ventilen overbooste til typ 2bar. Så e ikke det enkleste bare å fjerne n75 og la stikket stå i å bruke en mbc. Hørt både gode og dårlige erfaringer om det på 1.8t motorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 28, 2016 http://www.audiworld.com/forums/s4-rs4-b5-platform-discussion-6/since-there-seem-lot-questions-how-n75-vs-mbc-vs-both-affect-boost-i-drew-up-1526679/#post13285925 Litt info her ang N75 vs N75 Paraell med MBC vs MBC alene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 28, 2016 Bare for å si det så kjører jeg større turbo og tuninga er ment for 22 psi typ 1.4 bar, men n75 ventilen overbooste til typ 2bar. Så e ikke det enkleste bare å fjerne n75 og la stikket stå i å bruke en mbc. Hørt både gode og dårlige erfaringer om det på 1.8t motorene. Om N75 ventilen overbooster til 2 bar, så går vel bilen i nød da? Mistenker vel her at mappet er litt på bærtur, eller at wg staget er for stramt. Om mappet er riktig, så løser du det med å sette en MBC i paralell. Og det blir ikke 20 ekstra slangeklemmer av det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 28, 2016 Ja syna det e rart. Bilen går aldri i nød så sendte en Mail til tunneren ang dette. Har kobla opp parallell og med mbc heilt lukket ladder eg 1.4bar. Så må ha noe med wg staget å gjør at grunntrykket e så sjukt høyt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 28, 2016 Viss jeg kobler tilbake slik det er kun n75 ventilen og napper ut kontakten så får eg sjekka ka grunntrykket er right? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 28, 2016 Riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 28, 2016 Ja syns det er litt rart at bilen går aldri i nødmodus. Har parallell kobla det og når eg lukker mbc heilt stengt ladder den 1.4ish men er det bare å koble kun n75 ventilen og ta av ledninga for å sjekke grunntrykket. Tror som skrevet over at han eg kjøpte turboen med har tuklet med wg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 28, 2016 Mulig eg kan ta wg fra ko3 min? Vil det funke? Er en gt2560r elimintator 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...