Anbefaling av booost controller

Anbefalte innlegg

Anbefaling av boost controller? Mbc? Min n75 ventil overbooste bare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La n75 stå også kjøper du bare en billig kontroller til å justere makstrykket

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir så sjukt mange slanger Osv viss eg skal parallell koble det. 20x slangeklemme og lekkasje punkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir akkurat like mange slanger med manuell som med N75. Men du må la stikket til N75 stå på sånn at bilen "tror" at den er koblet til. Så bruker du den manuelle til å justere maks trykket...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stor forskjell på ka type mbc man velge? Trodde han meinte å ha begge 2. Da må man ha 2 t stykker Osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangene kobler du over fra N75 til boost controlleren. Men selve N75 ventilen må være tilkoblet til det elektriske sånn at bilen tror den fremdeles styrer. Hvis ikke får du feilmelding.

 

Angående valg av MBC så er det en del å velge mellom. Men en enkel som bruker kule og fjær pleier å funke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne her har jeg kjøpt mange av, ikke èn har feilet enda eller begynt å gi et annet trykk enn det jeg har stilt den ikke på.

Noen av disse står montert helt i front av bilen utildekket sommer som vinter.

 

http://www.ebay.com/itm/NXS-MANUAL-BOOST-CONTROLLER-300ZX-GSX-GST-STI-RX7-MBC-/260339251962?hash=item3c9d6dbafa:m:m3QXMKLlTIV2YgH3m7wnlMQ&vxp=mtr

 

Legg også merke til at det er livstidsgaranti på denne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente sånn du fryktet. Men trenger bare 2 klemmer og eikran med justering inn og ut som du setter på slangen ned til wg for å ta trykk toppenom du skjønner

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaa skjønner, men er det bedre å fjerne den heilt og ha kontakta i eller sette den på slangen til wg er også folk som parallell kobla den men det blir mye koblinge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ikke ha slanger på begge. Det vil bare skape trøbbel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor blir det trøbbel? Mottrykksjustering er jo veldig stabilt og responsivt, jeg har ofte henta noen hundre omdreininger med respons ved å kjøre mottrykk på WG. Sliter med at min RS2 med N75 overlader i femte og sjettegir. Alt originalt og mer eller mindre alt nytt også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å si det så kjører jeg større turbo og tuninga er ment for 22 psi typ 1.4 bar, men n75 ventilen overbooste til typ 2bar. Så e ikke det enkleste bare å fjerne n75 og la stikket stå i å bruke en mbc. Hørt både gode og dårlige erfaringer om det på 1.8t motorene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å si det så kjører jeg større turbo og tuninga er ment for 22 psi typ 1.4 bar, men n75 ventilen overbooste til typ 2bar. Så e ikke det enkleste bare å fjerne n75 og la stikket stå i å bruke en mbc. Hørt både gode og dårlige erfaringer om det på 1.8t motorene.

Om N75 ventilen overbooster til 2 bar, så går vel bilen i nød da? Mistenker vel her at mappet er litt på bærtur, eller at wg staget er for stramt.

 

Om mappet er riktig, så løser du det med å sette en MBC i paralell. Og det blir ikke 20 ekstra slangeklemmer av det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja syna det e rart. Bilen går aldri i nød så sendte en Mail til tunneren ang dette. Har kobla opp parallell og med mbc heilt lukket ladder eg 1.4bar. Så må ha noe med wg staget å gjør at grunntrykket e så sjukt høyt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss jeg kobler tilbake slik det er kun n75 ventilen og napper ut kontakten så får eg sjekka ka grunntrykket er right?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja syns det er litt rart at bilen går aldri i nødmodus. Har parallell kobla det og når eg lukker mbc heilt stengt ladder den 1.4ish men er det bare å koble kun n75 ventilen og ta av ledninga for å sjekke grunntrykket. Tror som skrevet over at han eg kjøpte turboen med har tuklet med wg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig eg kan ta wg fra ko3 min? Vil det funke? Er en gt2560r elimintator

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.