Bytte seter i bil med sete airbag, kode bort feilmelding

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har 1999 mod Audi S4 med airbager i seter, skal bytte til bøttestoler og regner med å få feilvarsel på manglende airbag i seter....

 

Regner med noen har vært borti slikt problem, finnes det en løsning ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koble inn en motstand så den tror det er airbag der, usikker på størelse du skal ha

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følger [emoji4]

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta et multimeter og OHM motstanden i airbagkontakten på setet. Så monterer du en tilsvarende motstand på kontakten i bilen. Da blir feilmelding borte (etter at du har slettet den) Div elektrorepratører osv har motstander.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en gang et Momo rattboss med motstand for å sett inn i Audi A4 b5 eller VW Passat 3b. Det sette inneholdt et vanlig rattboss og en ledningstubbe med to pinner som passet inn i airbag kontakten. Ledningene var koblet til en liten (mini) sikring mener den var 2 amp som signalet passerte gjennom så det var ikke mer avansert en det. Jeg kjørte med det i mange år og fikk aldri feilmelding eller noe, og det er det samme bosset som står i bane S4'en min nå. Jeg har nok den motstanden liggende et sted men kan ikke huske hvor i farten. Jeg har koblet vekk og fjernet alle airbagene i min for jeg ønsker ikke å ha slikt i banebilen.

 

Slik så medfølgende motstand ut, men disse er 5 ohm og vist nok til Volvo.

 

Fused-50-ohm-resistors-X-1-steering-wheel.jpg

 

 

Men generelt om bilen skal brukes en del på bane ville jeg fjernet hele Airbag sentralen under askebegeret slik at samtlige airbager var deaktivert. For å passere kontroll kan du montert inn en slik cupelys forsenker på lyspæren til airbag lampen slik at den tender og slukker for evt EU-kontroll. Gamle airbag systemer kan være litt lunefull samt kontakter o.l. kan gå fraværandre med litt entusiastisk kjøring, det kan i verste fall gi overslag/spenning forstyrrelse og utløsning av airbag kan forekomme.

 

Jeg liker ikke at det er aktive airbager i banebiler pga at de kan få vibrasjoner o.l. fra curbs dette kan lett løse ut en airbag eller alle for den del. Og alle som har sett en eller flere gå av inni en bil eller vert med i en bil der airbegene har gått av kan, skrive under på at man da blir noe desorientert og at man mister kontrollen over bilen et øyeblikk om det skjer uanmeldt. På eldre biler er ikke systemet så sofistikert så det er lett at noe kan skje.: eek :

 

 

Har du airbager i taket også (gardin) eller i bakseteryggen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en ganske ny Camaro som ikke likte at man herjet med den : haha :

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter et kjapt google søk kan det se ut som det skal være 4.7ohm

 

har sikkert noen liggende om du vil prøve helge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er airbag lampa finta ut ! 4,7 ohm motstand løste biffen ! ( måtte og slette feilkoder såklart ) takker for gode tips ! Eller kommer jeg og til å vurdere å koble helt ut på banekjøring! Men ser det som en fordel å ha aktive til gatekjøring :)

image.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.