#1 Skrevet Juli 29, 2016 (endret) Hei. Har noen erfaring med å bruke Omega 917 på 3.0 TDI motor 12-mod? Har litt oljesvetting mellom motor og gearkasse, og vurderer å få bukt med det ved å benytte Omega 917. Usikker på om dette vil påvirke oljeovervåkningen på motoren..?? Hadde samme problem på forrige bil jeg hadde, Ford Expedition, og der funket det knall, men der var det ikke så mye dill og dall på motoren som kunne påvirkes... Er dette noe som går på garanti/ reklamasjon? Bilen ble importert i februar 2015, og jeg kjøpte den fra privatperson i juni 2016. Det ble ikke avdekket noe ved kjøp, men på service igår. Jeg kommer neppe noe vei med selger, men kan jeg gå på importøren da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 29, 2016 Burde vel gå på no form for garanti eller 5 års reklamasjonsrett Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 29, 2016 Omega 917 er vel et produkt som har til hensikt å få samtlige kontakt berørte pakninger til å svelle. Ville heller fått det reparert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 29, 2016 Er veldig usikker på garanti/ reklamasjon ettersom det er import bil. Bilen ble importert i februar 2015, og jeg kjøpte den fra privatperson i juni 2016. Det ble ikke avdekket noe ved kjøp, men på service igår. Jeg kommer neppe noe vei med selger, men kan jeg gå på importøren da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 29, 2016 Hentet fra Audi sine nettsider: Alle nye Audi leveres med 2 års garanti uten kilometerbegrensning. For biler som er importert av Harald A. Møller AS og registrert etter 01.01.2011 er denne garantien utvidet til en Norgesgaranti 5 år / 100.000 km, avhengig av hva som inntreffer først. (For biler registrert før 1.1.2011 er garantien utvidet til 3 år / 100.000 km). Denne garantien gjelder for alle mangler i materiale og produksjon. For en feil eller mangel som kommer inn under denne garantien, må et autorisert Audi Service-verksted kontaktes for en utbedring. Ettersom bilen har rullet 135.000 km er vell saken nokså klar.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 29, 2016 Så lenge det er en importert bil så gjelder ikke kjøpslovreklamasjon mot møller. Denne kan du bruke uten 100 000km så lenge det er innenfor 5år(som regel maks 150 000km). Så lenge den er importert får du desverre ikke noe reklamasjon utover 100 000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 29, 2016 Når det gjelder Omega 917, så er vel dette meg bekjent ett kjemikalie som kun skal myk gjøre hard gummi igjen. Jeg er i utgangspunktet skeptisk til alle "lurium" produkter, men har også brukt Omega selv med godt resultat. (typisk harde ventil-tetninger og simmer ringer) Når det gjelder garanti/reklamasjon, så lurer jeg på hvem som kan bevise at du har brukt noe ekstra tilsetning i oljen? En full kjemisk analyse av oljen, er meget dyrt. Tviler sterkt på at noe verksted sender oljeprøver til full kjemisk analyse. Jeg hadde ihvertfall prøvd, uten å bekymre meg for noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 29, 2016 Blir ikke slike midler litt som å reparere et sprukket rør med gaffatape. Det fungerer vel en stund, men så kommer John Blund. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 29, 2016 Er vel ikke akkurat billig å fikse dette. Hadde vurdert full kjede med glidere å strammere i samme slengen. Omega kan vel fungere. Så hvorfor ikke prøve så kanskje man kan spare opp 20-30 tusen i mellomtiden Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 29, 2016 Blir ikke slike midler litt som å reparere et sprukket rør med gaffatape. Det fungerer vel en stund, men så kommer John Blund. Hvis man kan utsette reparasjon i 2-3 år, er det vel verd forsøket;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 30, 2016 Hvis man kan utsette reparasjon i 2-3 år, er det vel verd forsøket;) utsette i 2-3 år og samtidig gjøre reparasjonen 8 ganger dyrere? go for it 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 30, 2016 Jeg prøvde omega 917 på girkassa til bilen til samboer, kun for å slippe å skru ut girkasse på vinteren. Hjalp ingen verdens ting, kan hende simmeringen var for ødelagt, men så ingen tydlige feil med den når jeg byttet den;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 30, 2016 utsette i 2-3 år og samtidig gjøre reparasjonen 8 ganger dyrere? go for it Hvorfor blir det dyrere??? Ikke noe som blir skadet av motorolje her. Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...