Anbefalte innlegg

Lang historie kort: svigerfar behøver etter alt å dømme en turbo i vesentlig bedre stand, være seg bytteturbo eller overhaling.

 

Ettersom hans dieselbil er levert med en Garrett GT1752S (ref Google) mistenker jeg at det kan være greit å høre litt innspill hvorvidt det er mulig og eventuelt lønnsomt å få den overhalt. Et turbohavari kan jo selvfølgelig ha uant omfang, men la oss for ordens skyld anta det er et begrenset omfang enn så lenge (turbo spyttet olje til motor). Da er det vel noe senterseksjon med pakninger og lager som er vanlig å skifte? Er i tvil om jeg har lest noe her inne før at Garrett er rimelige i innkjøp, men også begrenset med mulighet for overhaling/komponentutskiftning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk også dette fra Sven Runar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har stusset på dette med overhaling selv. Det som blir sagt er at balanseringen er vanskelig, og da er det jo snakk om senterenheten med skovler. Men denne fåes jo kjøpt komplett som byttedel, og da tar man vare på øvrig og sparer nok en del penger. Det er vel også denne som spytter olje og gir turbo dårligere ytelse pga slitasje. VNT mekanismen kan også ha hengt seg, men spytter den olje er det ikke tvil.

 

Noen som har gjort dette?

 

Video av dette her, men her overhaler dem også selve senterenheten.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.