#1 Skrevet Juli 31, 2016 (endret) Heisann. Oppdaget nylig en lekkasje i bakluka, noe som gjør at det samler seg vann i bakluka. Dette skulle være en enkel fiks tenkte jeg. Jeg hadde jo tross alt funnet ut at lekkasjen var mellom den morkne gummipakningen og glasset. Men den gang ei... Løsnet mutteren som skulle holde viskerarmen og med den fulgte gjengene... Mutteren og gjengene var altså "smeltet" sammen av rust. Viskerarmen sitter fortsatt fast etter flere mislykkede forsøk på å løsne den. Må jeg ty til dremel eller baufil, og isåfall bytte hele vindusviskermotor attpåtil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 31, 2016 Det som står igjen er dysen for spylervæske. Resten er nok igjen inne i mutteren og knekt av nede ved aksling. Du kan forsøker å bende hele vindusviskerarmen sideveis i oppslått posisjon, men vær forsiktig med belastning på ruten. Hele enheten her må nok byttes, men dem fås uoriginal og er ikke så dyre lenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 31, 2016 Har forsøkt å bende den slik uten hell. Prøvde også med en slik viskerarmavtrekker. Har tatt på rustløser nå, for å se om det hjelper. Hvor får man de delene uoriginalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 31, 2016 Både på denne http://www.pkwteile.de/ersatzteile-suche?keyword=8L0955711B og denne fås ulike varianter http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20160731105935&SearchText=8L0955711B Dette er riktignok til en C5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 31, 2016 Syns det fortsatt var stive priser. Men må man så må man. Æsj! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 31, 2016 hvis du ikke bruker bakviskern så er en "glassplugg" fin og billig løsning fås f.eks kjøpt her http://www.partsandretards.no/eksterior/glassplugg-bakrute/glassrute-plugg limes fast med rutelim eller lignende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 31, 2016 Takk for tipset, er ikke helt sikker på hva jeg gjør enda. Først og fremst må jeg klare å få av denne fastlåste vindusviskeren. Rustløser fjerna overflaterusta, men rusta imellom dysa og "mutteren" i viskerarmen er der fortsatt. Fins det noen flere metoder for å få av denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 1, 2016 Beste delepris på Møller 2496,- ! 😒 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 2, 2016 Da var vindusviskerarmen kappet av, og bakruta er like intakt heldigvis:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 2, 2016 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 2, 2016 (endret) Ser ut til å være noen små forskjeller på denne 1K9 955 711B og det mulige alternativet 8L0 955 711B. Printkortet sitter under det lille plastdekselet som er på motsatt side. Det er bemerkelsesverdig at viskerarmene på gamle Audi og VW fra tidlig til seinere 90-tallet fint kunne demonteres uten å måtte kappe i filler fungerende deler... Oppdatering: Det var en enkel sak å bytte denne når jeg først fikk kappet av viskerarmen. Møller Kalbakken kunne fortelle at det var en kjent sak at disse rustet fast. Det skyldtes sannsynligvis at det er brukt en aliminiumslegering på festet til selve viskerarmen. Jeg har derfor klint på litt kobberpasta mellom mutter, gjengene og festet. (Aner ikke om det hjelper, men er vel verdt et forsøk). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...