Anbefalte innlegg

Har en S6/C4 avant som jeg har lyst til å få tonet rutene på hele bilen. Står det noe sted hvor mye som er lov å tone på de forskjellige vinduene??

 

Evt. bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ton så mye du orker og vil, såfremt;

1. du kan se blålys igjennom toningen din

2. du ikke, under noen omstendigheter, toner frontrute eller

fremre sideruter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel mulig å tone side rutene foran oxo.. mange her i hamar som kjører med sotnings film fra blant annet 3m som på alle rutene å de har heller da aldrig blitt stoppet med det.. har oxo en som har lagdt film på front ruta si uten å bli stoppet med det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjell på hva som står i lov, og hva som praktiseres.

Vet også om mange biler som kjører med toning helt

frem. Gjør det ikke mer lovlig av den grunn!

 

Nå husker jeg ikke helt ordrett hva det var for noe,

men "påklistret film" er ikke tillatt, hadde det vært

originalt fra fabrikk så tror jeg kanskje det hadde

kunne gå igjennom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at påklistret film ikke er lovlig...Hadde rutene vært så og si svarte fra fabrikk,så hadde det vært godkjent!!

Grunnen til dette er at i tilfelle ulykker så skal redningsmannskapene kunne klare å knuse siderutene foran,men med påklistret film kan dette bli vanskelig...Dette er iflg en god kompis av meg som jobber i politiet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at påklistret film ikke er lovlig...Hadde rutene vært så og si svarte fra fabrikk,så hadde det vært godkjent!!

Grunnen til dette er at i tilfelle ulykker så skal redningsmannskapene kunne klare å knuse siderutene foran,men med påklistret film kan dette bli vanskelig...Dette er iflg en god kompis av meg som jobber i politiet.

 

Det er vel heller att politiet har lyst til og se hvem som er inni tru jeg! : rolleyes

I rally er det påbudt med sikkerhetsfilm (lys riktig nok), rundt hele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I rally er det påbudt med sikkerhetsfilm (lys riktig nok), rundt hele.

 

I Rally brukes vinduer av Lexan (pleksiglass) på alle vinduene bortsett fra frontruta, så der er ikke problemet det samme. Frontruta på rallybiler er laminert som på vanlige biler (bare med tynnere glass for vektbesparing), og laminerte ruter har jo film i midten som holder på glasset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sotet alle rutene på A4èn min med 3M film, 35% innsyn, har blitt stoppet flere ganger, men ingen som sier no, trur ikke purken gjør noe særlig med det på nyere biler.

 

Hadde A6 C4 avant før, med 5 % innsyn på film bakover og 35 % innsyn på siderutene fram, det også 3M, aldri noe problem med purken. Rullet med den bilen ved en trailerforbikjørsel og kan herved garantere for at 3M film holder rutene jævli godt sammen når det ruta blir pulverisert. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Rally brukes vinduer av Lexan (pleksiglass) på alle vinduene bortsett fra frontruta

 

Hmmm. tror nok du må slå opp i bilsportsboka her ja... : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at påklistret film ikke er lovlig...Hadde rutene vært så og si svarte fra fabrikk,så hadde det vært godkjent!!

Grunnen til dette er at i tilfelle ulykker så skal redningsmannskapene kunne klare å knuse siderutene foran,men med påklistret film kan dette bli vanskelig...Dette er iflg en god kompis av meg som jobber i politiet.

 

Hva hvis du da får sprayet rutene? Hva sier politiet da? Hadde egentlig vært greitt å fått opplyst om slike lover....

 

Hva med den såkalte limo-sotinga, er det lov?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut som det kommer ann på hvem som stopper deg og til hvilken type kontroll.. og har også merket at di nyere bilene ikke blir stoppet så ofte (hvis alle lys er i orden, og man er flink i traffikken).

Men dette er jo bare min oppfattning da.

Det eneste jeg nesten er sikker på er at skal man inn til EU kont. så får man mangell på dette med sota/tona ruter forran.. men noen har jo sluppet unna der også sikkert ;)

 

Det blir nevnt her at Politiet sier itillfelle at: ruta må knuses ved redning e.l. har jeg også hørt fra en ganske så sikkert kilde men om det er lovfestet vet jeg ikke.

Men min mening er at så lenge man toner di forran så lite så mulig og ikke gjør dette for å gjømme seg i bilen så burde det ha vært lov :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.