Vurderes Solgt: '95 Audi S6 2.2 20vT 560hk/630nm

Anbefalte innlegg

Følger meg litt som en vimsepetter her nå som jeg legger denne ut :-( Strider i mot både det jeg har sagt og tenkt, men pga kjøpet av Audi V8 som krever penger, tid, vedlikehold ++ så strekker ikke tiden til å ha 2 prosjektbiler. Påtar meg retten til å trekke denne for salg når som helst!

 

Samme annonsetekst som står på finn.no foruten detaljen nederst i annonseteksten:

Entusiast eid og velholdt klassiker vurderes solgt. Audi S6 2.2 Turbo, i god stand, av de sjeldne. Bilen er utstyrt med Audis velkjente quattrosystem, kommer seg godt frem sommer som vinter. Har eid bilen i 6 år, og den er godt vedlikeholdt og vært igjennom 3 eu-kontroller i mitt eie. Originalt reservehjul, og er likt som sommerfelgene som er orginal 8x17" Bolero, med 2 år gamle 235/45/17 dekk. Følger med vinterdekk og sommerdekk til 17" Bolero, samt 8x18" AVUS på sommerdekk. (avbildet 19" er solgt) Bolero og Avus selges IKKE utenom salg av bil!

 

Det er også blitt gjort en del motor oppgraderinger:

* Blokk fra Audi S2, ABY

* Boret og honet overdim til 81.5mm

* Smidde JE Stempler

* Scat H-profil råder

* Slipa veiv

* Portet og overhalt 3b topp

* Maskinert for halvgiver i front

* Hansenmotorsport grenrør med T4 flens og uttak for EGT sensor (sensor fra maxxtuning montert)

* Precision 5862 T4 ar.58 4" antisurge (uttak for baktrykksmåler i eksoshus)

* Sportsluftfilter

* Spec 5+ trykkplate og 3+ lamell

* Planet enkelmasse svinghjul fra Audi 3B

* 3.5" rustfri downpipe med 3" Simons rustfri eksos

* Apikol coilkit med 1.8TFSI coiler

* 7a kammer

* Justerbart ytre kamdrev (har justerbart indre liggende)

* Reg.reim kit ble montert med forsterket reimhjul på veiv fra hansenmotorsport Mai 2014

* Montert Autometer turbotrykksmåler og oljetrykksmåler

* 830cc dyser fra Siemens Deka

* Bosch 044 Pumpe i tank med innsats fra 034 Motorsport (eget releekit til pumpe)

* Justerbar bensintrykksregulator

* 19 rader oljekjøler med AN10 slanger fittings

* Nytt oljefilter fra 1.8T og Castrol 10w-60 olje i Mai 2016

* Plate under motor er av stål, beskytter girkasse og bunndel av motor, fra Gytis

* Større IC i front med 3" rørgate fra turbo og helt til spjeld (sveiste rør)

 

Alt av pakninger er byttet i forbindelse med motoroppgraderinger

All maskinering av blokk og topp er utført av Tore Østhus (Autotrim)

Alle lager og klaringer ble sjekket Mai 2014.

 

Diverse:

* Motorstyring er maxxecu og mappet av ES Tuning Mai 2016.

* Solenoid for styring av turbotrykk

* Sveiste servicekanaler i innsug

* Senkefjærer fra KAW, 55/35mm med TUV papirer

* Gule polyforinger i understell

* Motorfester fra 034 motorsport

* Nye bærearmer frem begge sider

* Nye styreledd begge sider

* Bremser overhalt og byttet siste 2 år

* Håndbrekkwirer byttet siste 3 år

* Nye drivknutemansjetter begge sider frem

* Nye plugger, kun original Bosch fra Møller er brukt

* Nytt bensinfilter

* Nytt batteri i 2014

* Eu-godkjent Mai 2016 og frem til Juni 2018

Følger med perm med dokumentasjon på ting som er gjort og utført siste 7-8 år, inkl strøken instruksjonsbok på NORSK.

 

Brukt denne til å dra henger med, kjørt på langturer, kjørt på bane 2 ganger å den fungerer like godt til alt. Bilen er kjørt 25 000+km siden jeg kjøpte den i August 2011. Vært i mitt eie hele tiden, foruten ett opphold på 6mnd hvor den ble solgt til Mosjøen.

 

Har original turbo, eksosmanifold, ekstra innsug, downpipe, dyser, ECU +++ liggende som følger med. Har også helsvart dashbord og sort dørk-matte.

 

Lite bilder tilgjengelig da jeg er bortreist på jobb.

 

KUN SERIØSE HENVENDELSER!!! Prøvekaniner og folk uten penger / finans i orden trenger ikke å ta kontakt. (kan byttes i dieselbil, prioriterer VAG)

 

Pris: 115 000,- (5000,- billigere enn på finn.no) Udiskutabel pris, må ikke selge!

 

Prosjekttråd med bilder: http://forum.vacn.no/showthread.php?222191-Min-95-Audi-S6-2-2-20vT-avant

 

(bilen må vises hos SVV innen 21.08.2016, grunnet merknad på ulovlig modifisering av motor). Alt av originale deler for ombygging til org motor følger med :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå skaffet en org AAN motor, komplett sådan. Bilen kan selges med original motor / oppsett til lavere pris, ferdig vist på SVV. Ta kontakt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solgt!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.