Anbefalte innlegg

Hei !

Trenger litt guiding på hvordan å koble turteller i typ85, har nettopp satt inn en KG motor fra Audi 200 så må få dette til å fungere sammen :) noen som har peiling ? :)

Skreiv feil i starten, beklager heeh.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speedometeret har ikke noe signal fra motoren. Speedometeret tar signal fra giveren på girkassen, som på 016-kassene sitter foran på venstre siden sett i kjøreretningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typ85 har vel wire? Så om du bruker samme girkassa som tidligere skal det vel ikke vere noe problem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heheh Off, har skrivd helt feil jeg .. Var litt trøtt Igår. Speedometer har jeg, så det er ikke noe problem som Jon Arne sier. men jeg mangler turteller :) skal endre tråden.

Noen som har vært borti det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å være sikker, vil jeg vel tro at turteller tar signal fra coil evnt hallgiver dersom det er mulig. Sjekk koblingsskjema.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å være sikker, vil jeg vel tro at turteller tar signal fra coil evnt hallgiver dersom det er mulig. Sjekk koblingsskjema.

Okei ja sånn jeg også har forstått det, men hvilken ledning fra instrumentet mitt skal jeg legge signalet inn på ? Noen som har evt fargen på den? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det en god del år siden men da jeg konverterte min 200 KG-motor til hiddenspurt så koblet jeg tacho-signalet inn på ledningen som sitter på ene siden av coilen i motorrommet. Fargen på denne er grønn.

Den gamle harddisken som jeg hadde all skjematikk har paja ellers skulle jeg gitt deg mer enn god nok dokumentasjon på hele bilen og el-nettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det en god del år siden men da jeg konverterte min 200 KG-motor til hiddenspurt så koblet jeg tacho-signalet inn på ledningen som sitter på ene siden av coilen i motorrommet. Fargen på denne er grønn.

Den gamle harddisken som jeg hadde all skjematikk har paja ellers skulle jeg gitt deg mer enn god nok dokumentasjon på hele bilen og el-nettet.

Den er god, det skjønner jeg ! Kjedelig når sånt går føyken.. Men takk allikevel :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant den grønneledingen nå, alt iorden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått det til? :)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått det til? :)

Jepp! Henta det signalet fra coilen bare :) fikk også til tempfølern :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig! :)

Ja :D :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.