#1 Skrevet August 10, 2016 VW Tiguan 2.0Tdi 140hk 4motion. Er det mye jobb å skifte hjullager bak, og hvilke verktøy trenger jeg i så fall? Må jeg skifte på begge sider samtidig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 11, 2016 Regner med du må av med hele spindelen får å presse ut og inn lagre. Slik er det på andre modeller med 4 wd. Om det er delt eller hele fjerbein på tiguan vet jeg ikke er det helt blir det jo litt mer jobb. Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 11, 2016 Er nok å skru ut og inn, tok en råtjangs og spurte Google.. (Aner ikke om det er riktig modell!) Eksempel på deler: http://www.mister-auto.no/no/hjullager/volkswagen-tiguan-5n-2-0-tdi-170hk_v23179_g654.html (Hadde nok selv foretrukket SKF eller annet 'kjent' merke, prøv absolutt din foretrukne delepusher!) Har bilen gått mer enn la si 120', ville jeg nok byttet begge mens jeg var i gang, kjipt når du *må* bytte midt på vinteren! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 14, 2016 VW Tiguan 2.0Tdi 140hk 4motion.Er det mye jobb å skifte hjullager bak, og hvilke verktøy trenger jeg i så fall? Må jeg skifte på begge sider samtidig? Se på vedlegg. Bakhjulslager.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 14, 2016 Oi interessant vedlegg! Hvor fikk du tak i det? Skulle gjerne hatt tilsvarende vedlegg for 2008 Touran foran og bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 14, 2016 Skifta forøvrig skiver, klosser og hjullager bak på Passaten. Fant ut at løftebukk og avtrekker gjorde jobben lett. Edit: latmannsarm/momentnøkkel er også nødvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 14, 2016 Skifta forøvrig skiver, klosser og hjullager bak på Passaten. Fant ut at løftebukk og avtrekker gjorde jobben lett. Edit: latmannsarm/momentnøkkel er også nødvendig. Jeg kjøpte verkstedmanual i PDF format til min bil fra https://www.factory-manuals.com/ Legg inn vin og du får nøyaktig manual til din bil. Med utstyr levert til din bil. Er vel samme som du får fra Erwin.volkswagen.de. også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...